Wskaźnik klimatu konsumenckiego w II spadł o 2 pkt. do -17,7 pkt. - TNS Polska
25.02. Warszawa (PAP) - Wskaźnik klimatu konsumenckiego w lutym spadł o 2,0 pkt. proc. mdm do minus 17,7 pkt. - wynika z badania TNS Consumer Index (dawniej Barometr Nastrojów...
25.02.2014 | aktual.: 25.02.2014 11:38
25.02. Warszawa (PAP) - Wskaźnik klimatu konsumenckiego w lutym spadł o 2,0 pkt. proc. mdm do minus 17,7 pkt. - wynika z badania TNS Consumer Index (dawniej Barometr Nastrojów Ekonomicznych), przeprowadzonego przez Zespół Badań Społecznych OBOP w TNS Polska.
"Niski poziom TNS CONSUMER INDEX wynika w większym stopniu ze złych ocen sytuacji gospodarczej kraju niż sytuacji gospodarstw domowych" - napisano we wtorkowym komunikacie.
W lutym pogorszyły się wszystkie części składowe wskaźnika, poza prognozą sytuacji finansowej gospodarstw domowych, gdzie zanotowano wzrost o 1 pkt.
Wskaźnik percepcji sytuacji ekonomicznej kraju spadł mdm o 3,4 pkt. do minus 24,7 pkt.
"Trzy podwskaźniki, które tworzą wskaźnik percepcji sytuacji ekonomicznej kraju, także odnotowują spadek. Najbardziej spadła ocena zmian w sytuacji ekonomicznej - o 7 punktów procentowych. Natomiast ocena prognozy zmian w ciągu najbliższego roku pogorszyła się o 1 punkt procentowy, a ocena obecnej sytuacji ekonomicznej Polski spadła o 2 punkty procentowych" - napisano w komunikacie.
Wskaźnik oceny kondycji finansowej gospodarstw domowych w lutym obniżył się o 0,8 pkt. do minus 10,8 pkt.
"Jeśli chodzi o poszczególne podwskaźniki, które tworzą wskaźnik oceny kondycji finansowej gospodarstw domowych, to ocena zmian sytuacji finansowej gospodarstwa domowego spadła o 2 punkty procentowe. Nieznacznie wzrosła natomiast roczna prognozy sytuacji finansowej gospodarstwa domowego, o 1 punkt procentowy" - napisano.
Badanie przeprowadzono w dniach 7-13 lutego na próbie 1000 mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat. (PAP)
fdu/ jtt/