Wskaźnik klimatu konsumenckiego w II spadł o 2 pkt. do -17,7 pkt. - TNS Polska

25.02. Warszawa (PAP) - Wskaźnik klimatu konsumenckiego w lutym spadł o 2,0 pkt. proc. mdm do minus 17,7 pkt. - wynika z badania TNS Consumer Index (dawniej Barometr Nastrojów...

25.02.2014 | aktual.: 25.02.2014 11:38

25.02. Warszawa (PAP) - Wskaźnik klimatu konsumenckiego w lutym spadł o 2,0 pkt. proc. mdm do minus 17,7 pkt. - wynika z badania TNS Consumer Index (dawniej Barometr Nastrojów Ekonomicznych), przeprowadzonego przez Zespół Badań Społecznych OBOP w TNS Polska.

"Niski poziom TNS CONSUMER INDEX wynika w większym stopniu ze złych ocen sytuacji gospodarczej kraju niż sytuacji gospodarstw domowych" - napisano we wtorkowym komunikacie.

W lutym pogorszyły się wszystkie części składowe wskaźnika, poza prognozą sytuacji finansowej gospodarstw domowych, gdzie zanotowano wzrost o 1 pkt.

Wskaźnik percepcji sytuacji ekonomicznej kraju spadł mdm o 3,4 pkt. do minus 24,7 pkt.

"Trzy podwskaźniki, które tworzą wskaźnik percepcji sytuacji ekonomicznej kraju, także odnotowują spadek. Najbardziej spadła ocena zmian w sytuacji ekonomicznej - o 7 punktów procentowych. Natomiast ocena prognozy zmian w ciągu najbliższego roku pogorszyła się o 1 punkt procentowy, a ocena obecnej sytuacji ekonomicznej Polski spadła o 2 punkty procentowych" - napisano w komunikacie.

Wskaźnik oceny kondycji finansowej gospodarstw domowych w lutym obniżył się o 0,8 pkt. do minus 10,8 pkt.

"Jeśli chodzi o poszczególne podwskaźniki, które tworzą wskaźnik oceny kondycji finansowej gospodarstw domowych, to ocena zmian sytuacji finansowej gospodarstwa domowego spadła o 2 punkty procentowe. Nieznacznie wzrosła natomiast roczna prognozy sytuacji finansowej gospodarstwa domowego, o 1 punkt procentowy" - napisano.

Badanie przeprowadzono w dniach 7-13 lutego na próbie 1000 mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat. (PAP)

fdu/ jtt/

Źródło artykułu:PAP
finanseusługistatystyka
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)