Wskaźnik klimatu konsumenckiego w X spadł o 5,6 pkt. do -29,3 pkt. - TNS Polska

29.10. Warszawa (PAP) - Wskaźnik klimatu konsumenckiego spadł w październiku o 5,6 pkt. do minus 29,3 pkt. - wynika z badania TNS Consumer Index (dawniej Barometr Nastrojów...

29.10.2013 | aktual.: 29.10.2013 12:38

29.10. Warszawa (PAP) - Wskaźnik klimatu konsumenckiego spadł w październiku o 5,6 pkt. do minus 29,3 pkt. - wynika z badania TNS Consumer Index (dawniej Barometr Nastrojów Ekonomicznych), przeprowadzonego przez Zespół Badań Społecznych OBOP w TNS Polska.

"Niski poziom TNS CONSUMER INDEX wynika w większym stopniu ze złych ocen sytuacji gospodarczej kraju niż sytuacji gospodarstw domowych" - napisano we wtorkowym komunikacie.

W październiku wskaźnik percepcji sytuacji ekonomicznej kraju wynosi -37,5 pkt. W porównaniu do wyników z września bieżącego roku, wskaźnik ten spadł o 5,8 punktów procentowych.

"Pogorszeniu uległy także wszystkie trzy podwskaźniki, które tworzą wskaźnik percepcji sytuacji ekonomicznej kraju. O 3 punkty procentowe spadła ocena prognozy zmian w ciągu najbliższego roku. Natomiast ocena zmian w sytuacji ekonomicznej spadła o 10 punktów procentowych, a ocena obecnej sytuacji ekonomicznej Polski spadła o 6 punktów procentowych" - napisano w komunikacie.

Wskaźnik oceny kondycji finansowej gospodarstw domowych wynosi w październiku -21,10 pkt i w porównaniu do września spadł o 5,4 punkty procentowe.

"Spadek wskaźnika spowodowany jest pogorszeniem się poszczególnych podwskaźników, które go tworzą. Wskaźnik oceny zmian sytuacji finansowej gospodarstwa domowego spadł o 6 punktów procentowych, natomiast wskaźnik rocznej prognozy sytuacji finansowej gospodarstwa domowego spadł o 4 punkty procentowe" - napisano.

Jak informuje TNS Polska, Wskaźnik klimatu konsumenckiego jest uśrednioną wartością indeksu percepcji sytuacji ekonomicznej kraju oraz indeksu oceny kondycji finansowej gospodarstw domowych. Może przyjmować wartości od -100 do +100. Wskaźnik odnosi się do ogólnego nastroju ekonomicznego konsumentów wynikającego z percepcji ekonomicznej sytuacji kraju oraz kondycji finansowej gospodarstw. Im wyższa (dodatnia) jest wartość wskaźnika tym bardziej pozytywny, optymistyczny jest klimat konsumencki.

Badanie przeprowadzono w dniach 4-9 października 2013 roku na próbie 1000 mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat. (PAP)

fdu/ asa/

Źródło artykułu:PAP
finanseusługistatystyka
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)