"Współpracownicy mnie nie lubią"
"Niedawno zatrudniłam się w dużej firmie w swoim wyuczonym i lubianym zawodzie. Niestety pomimo zadowolenia z firmy i pracy mam problem ze współpracownikami, gdyż traktują mnie jak intruza "
23.10.2009 | aktual.: 23.10.2009 16:56
"Niedawno zatrudniłam się w dużej firmie w swoim wyuczonym i lubianym zawodzie. Niestety pomimo zadowolenia z firmy i pracy mam problem ze współpracownikami, gdyż traktują mnie jak intruza albo kogoś, na kogo nie zwraca się uwagi" - pisze internautka.
"Myślę, że sobie nie zasłużyłam na takie traktowanie, bo nic im nie zrobiłam - nawet mnie nie znają. Co mam w takiej sytuacji zrobić jeśli bardzo trudno jest znaleźć pracę w moim zawodzie?"
- Rzeczywiście, nie jest to komfortowa sytuacja. Zapewne nie odkryję tutaj nic nowego, jeśli powiem, że konieczna jest szczera rozmowa ze współpracownikami - twierdzi Barbara Osuchowska, Project Manager, K&K Selekt Centrum Doradztwa Personalnego.
- Z tego, co Pani pisze, wynika, że nie miała miejsca żadna sytuacja typowo konfliktowa, z powodu której Pani współpracownicy mogliby wyrobić sobie o Pani niewłaściwe zdanie. Pisze Pani, że koleżanki i koledzy po prostu Pani nie znają i sądzę, że należy to zmienić - dodaje. - Warto zorganizować wspólne spotkanie po pracy, podczas którego mogliby się Państwo zintegrować i poznać. Do Pani, jako osoby nowej, należałaby tutaj inicjatywa w zaproponowaniu tego współpracownikom.
W trakcie pracy warto natomiast pamiętać o prostych rzeczach: uśmiechu, życzliwości, zaproponowaniu pomocy przy prostych czynnościach lub np. zrobieniu herbaty. Oczywiście w pracy należy pracować, jednak czasem warto podczas krótkiej przerwy zagadnąć koleżanką lub kolegę o kwestię bardziej prywatną – to sprawia, że między pracownikami tworzą się więzy sympatii, które znacznie ułatwiają wspólną pracę.