Żabek jest już 3000
W środę rano otwarto w Poznaniu 3000. sklep Żabki Polska. Firma, która działa pod markami Żabka i Freshmarket, świętować zamierza jednak dopiero po wakacjach. Promocje dla klientów planuje na 15-lecie firmy na przełomie września i października.
10.07.2013 | aktual.: 10.07.2013 13:19
- To dowód na to, że jesteśmy w stanie realizować naszą strategię nawet w trudniejszych warunkach rynkowych - skomentował okrągłe otwarcie Jacek Roszyk, prezes Żabki Polska. - Rozwój ilościowy i jakościowy to nasze priorytety na najbliższe lata - dodał.
Najnowsza placówka firmy mieści się przy jednej z głównych ulic handlowych w Poznaniu. Nad wejściem zawisło logo Freshmarketu, który w odróżnieniu od typowej Żabki jest większy i kierowany do nieco bardziej wybrednego klienta. Jak przekazała Wirtualnej Polsce Katarzyna Przewęzikowska z biura prasowego Żabki Polska, otwarcie sklepu numer 3000 nastąpiło dużo szybciej niż planowano. Plan zakładał bowiem, że będzie to dopiero w sierpniu. Przyspieszenie związane jest ze znaczną liczbą otwarć placówek w maju i czerwcu.
- Rynek nadal ulega konsolidacji. Niezrzeszone sklepy spożywcze nie wytrzymują konkurencji i dołączają do takich sieci jak Żabka czy Freshmarket, dzięki czemu zyskują silnego partnera, który zapewni im stabilną pozycję na rynku i dalszy rozwój - mówił Jacek Roszyk.
Zapowiedział, że dalsza dynamiczna ekspansja prowadzona będzie poprzez rozwój organiczny oraz akwizycje. W tym roku udało się już otworzyć 366 nowych sklepów. Plan zakłada, że do końca 2013 wystartuje jeszcze 450 placówek (200 sklepów Żabka oraz 250 Freshmarketów). Jednocześnie Żabka Polska na przełomie 2014 i 2015 roku już planuje otwarcie 4000. sklepu.
Impreza związana z uruchomieniem trzytysięcznej placówki była kameralna i nie przypominała tego, co działo się na przykład przy okazji dwutysięcznej Biedronki (więcej na ten temat tutaj)
. Zamiast gigantycznych przecen i towarów za półdarmo, na pierwszych kupujących czekał tylko tort i gadżety.
Przez najbliższe dwa tygodnie w sklepach Żabka i Freshmarket będzie natomiast obowiązywać specjalny katalog z promocjami. Duże akcje marketingowe sieć szykuje natomiast na wrzesień i październik. Wtedy firma będzie świętować swoje 15. urodziny.
Żabka Polska to jedna z największych w Polsce sieci handlowych. Działa w formule convenience, czyli sklepu małego, ale znajdującego się zaraz obok kupujących. Firma ma placówki także w Czechach. Jej założycielem był Mariusz Świtalski. W 2007 roku sprzedał ją czeskiemu funduszowi inwestycyjnemu - Penta Investments.