Zabierz misia do pracy
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Sreedhari Desai i Francescę Gino z Harvard University, na które powołuje się weblog.infopraca.pl bliskość pluszowych zabawek sprawia, że ludzie są dla siebie bardziej mili.
20.09.2011 | aktual.: 20.09.2011 15:46
W swoim badaniu Sreedhari Desai i Francesca Gino poddali badanych klasycznej grze podobnej do dylematu więźnia (w grze tej można zbadać skłonność do ryzyka, uczciwości i hojności). Część badanych grała w normalnie urządzonym pomieszczeniu badawczym, część zaś w otoczeniu atrybutów dziecięcej zabawy – pokoju pełnym misiów, klocków i kredek.
Jak się okazało, badani, którzy siedzieli w pokoju wypełnionym zabawkami byli bardziej hojni wobec kontrgracza oraz 20% rzadziej oszukiwali.
Badacze przeanalizowali też dane zebrane od wielu firm i odkryli, że przedsiębiorstwa, w których istnieją przedszkola dla dzieci pracowników (nawet jeśli nie są na terenie zakładu pracy, lecz w promieniu do 3 km) lub miejsca opieki nad dziećmi (np. pokoje dla karmiących matek) znacznie częściej sponsorują różnorodne wydarzenia i pomagają zarówno swoim pracownikom jak i fundacjom niosącym pomoc.
Do pomieszczeń korporacji trudno wprowadzić misie czy kredki, ale naukowcy chcą teraz zbadać, czy jeśli w firmie umieszczono by więcej zdjęć dzieci (np. pozwolono pracownikom na trzymanie fotografii własnych dzieci na biurku) oraz wykorzystywano większą ilość kolorów (np. jako zakreślaczy do dokumentów), to ludzie staną się dla siebie milsi i będą zachowywać się bardziej uczciwie.
Na podstawie: weblog.infopraca.pl