Żabka nawarzyła sobie problemów
Żabka i Van Pur mają wycofać ze sprzedaży piwo Wyborne. Tak nakazał sąd. Powodem jest zbyt duże podobieństwo etykiet produktów do piwa Noteckie - pisze "Puls Biznesu".
07.01.2013 | aktual.: 07.01.2013 10:23
Jak zdecydował sąd, dwa piwa - Wyborne jasne i mocne - mają etykiety łudząco podobne do Noteckiego jasnego i ciemnego. Producentem tych ostatnich jest browar Czarnków, wchodzący w skład spółki giełdowej Browar Gontyniec.
Według Zbigniewa Cholewickiego, prezesa Gontyńca, butelki mają nie tylko podobne etykiety, ale również były ustawione obok siebie. Jak twierdzi, Noteckie to przeważająca część jego produkcji i marka istniejąca od wielu lat na rynku. Dla Gontyńca Noteckie to kwestia życia, a dla dużego gracza Wyborne to ułamek sprzedaży.
W komunikacie giełdowym Gontyniec napisał, że etykiety te mogą wprowadzać klientów w błąd co do tożsamości producenta oraz produktu i stanowi to naruszenie dobrych obyczajów, w szczególności polegające na nieuczciwym korzystaniu z renomy piwa Noteckiego i browaru w Czarnkowie.
Van Pur wskazuje natomiast, że etykiety zostały opracowane według projektu i na ryzyko kontrahenta. Dwa sporne piwa wyprodukowano dla sieci Żabka oraz Freshmarket, a na półkach pojawiły się w listopadzie. Kancelaria prawna obsługująca firmę Van Pur twierdzi, że wszelkie zbieżności, których można by się dopatrywać są przypadkowe.
Gontyniec ma teraz dwa tygodnie na podjęcie decyzji, czy zechce wnieść pozew przeciwko Van Purowi o czyn nieuczciwej konkurencji.