Żabka organizuje wielką obniżkę
Nadchodzą wielkie zmiany w sklepach Żabki. Sieć renegocjuje umowy z dostawcami, by ograniczyć asortyment. Będzie to powiązane z obniżką cen o 15 proc. - podaje portalspozywczy.pl.
30.01.2013 | aktual.: 30.01.2013 15:17
Spółka Żabka Polska już prowadzi testowy projekt w 20 sklepach, w których zredukowano ceny oraz ograniczono asortyment. Zmiany w całej Polsce wprowadzone zostaną najprawdopodobniej po świętach wielkanocnych.
W ramach ograniczenia dostępnego towaru ze sklepów zostanie wycofanych ok. 600 produktów, ostatecznie pozostanie ok. 1,4 tys. Wiąże się z tym także mniejsza liczba dostawców obsługujących Żabkę, według szacunków spadnie ona z 250 do 100 firm. Prezes firmy, Jacek Roszczy, wyjaśnia, że chcąc pozostać liderem w segmencie sklepów małoformatowych i widząc zmiany zachodzące na rynku, podjęto decyzję o zwiększeniu produktów sprzedawanych pod markami własnymi.
Zmiany, zwłaszcza cenowe, mają przekonać klientów, że Żabka jest sklepem dostępnym. Jak zauważa prezes, takie działania prowadzą sklepy wszystkich formatów w całym kraju, od hipermarketów po dyskonty. Docelowo produkty sprzedawane z marką własną mają stanowić ok. 40 proc. asortymentu, czyli będzie to ponad 600 produktów.
Żabka Polska jest właścicielem największej sieci sklepów typu convience w kraju. Pod szyldami Żabka i Freshmarket działa ok. 3000 sklepów, planowo do końca 2017 roku ma być ich ok. 5 tys.