Zabraknie książek z Pascalem i Okrasą?

Lada dzień zabraknie książek z Pascalem i Okrasą, które Lidl rozdaje za darmo przy zakupach za 300 zł - wynika z informacji WP.PL. Sieć dyskontów zdecydowała, że dodrukuje jeszcze 200 tys. egzemplarzy. W sumie rozda ich więc aż 1,2 mln sztuk.

Zabraknie książek z Pascalem i Okrasą?
Źródło zdjęć: © materiały prasowe

13.12.2013 | aktual.: 14.12.2013 20:54

Jak dowiedziała się Wirtualna Polska, książki kulinarne z 52 przepisami Pascala Brodnickiego i Karola Okrasy rozchodzą się jak ciepłe bułeczki. Skończyć mogą się nawet w ciągu tygodnia.

- Zainteresowanie akcją "Milion książek na Święta" przechodzi nasze najśmielsze oczekiwania - mówi Patrycja Kamińska z Lidl Polska.

Sieć handlowa chce się więc zabezpieczyć i w najbliższych dniach dodrukuje dodatkowe 200 tys. egzemplarzy. Przypomnijmy, że akcja rozdawania książek trwa od 25 listopada. Wówczas odbyła się oficjalna premiera wydawnictwa, a sklep zadeklarował, że rozda milion sztuk za darmo.

Przy okazji premiery szefowie Lidla mówili o rewolucji w polskiej kuchni i zmianie nawyków żywieniowych Polaków. Nawet jeśli był to tylko marketing, to liczby robią wrażenie. Średni nakład książki w naszym kraju to 4 tys., a ostatni hit wydawniczy "50 twarzy Greya" sprzedał się w 500 tys. egzemplarzy. Teraz Lidl chce rozdać 1,2 mln książek duetu Okrasa&Pascal.

Trzeba pamiętać, że dyskont książkę da za 0 zł, jeśli wcześniej klient zrobi zakupy za 300 zł, a dokładniej zbierze sześć naklejek za zakupy za m.in. 50 zł. Co z osobami, które zrobią zakupy, zbiorą naklejki, ale książek dla nich zabraknie? W regulaminie akcji zapisano, że promocja trwa do 24 grudnia lub do wyczerpania zapasów.

- Zabezpieczyliśmy się i liczba kuponów oraz naklejek rozdawanych w sklepach jest skorelowana z liczbą książek. Istnieje oczywiście ryzyko, że ktoś ma dziś dwie naklejki i w ostatnim dniu będzie chciał zrobić zakupy za cztery kolejne. Wtedy oczywiście może mieć problemy - tłumaczy Kamińska.

Jak zdradza, już dziś są placówki, w których książek zabrakło, a klienci dzwonią na infolinię z pytaniami kiedy dostaną swój prezent. Rzeczniczka Lidla przyznaje, że dodruk 200 tys. dodatkowych egzemplarzy ma zapobiec problemom.

Skandalem podobna akcja skończyła się kilka miesięcy temu w Tesco. Supermarket po uzbieraniu za zakupy naklejek w promocyjnej cenie sprzedawał maskotki bohaterów gry Angry Birds. Wściekłe były jednak nie tylko ptaki, ale i klienci - gdy pluszaków zabrakło. Sklep tłumaczył, że nie spodziewał się takiego zainteresowania.

Obiecywał też, że gdy tylko z Chin przypłynie statek z kolejną dostawą Angry Birds, te szybko pojawią się w placówkach. Jednak gdy maskotki wróciły do Tesco, szybko zniknęły z półek i ponownie ich zabrakło.

okrasapascaldyskont
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (418)