Zalando eksperymentuje z handlem hybrydowym

Sklep internetowy Zalando oferujący odzież, obuwie i akcesoria chce by dom stał się naszą przymierzalnią. Platforma wprowadziła do oferty usługę darmowej wysyłki oraz darmowego zwrotu zakupionych towarów.

Zalando eksperymentuje z handlem hybrydowym
Źródło zdjęć: © Eastnews | TOBIAS SCHWARZ

03.08.2016 | aktual.: 22.08.2016 13:37

Sklep internetowy Zalando oferujący odzież, obuwie i akcesoria chce, by dom stał się naszą przymierzalnią. Takie plany zdradził przedstawiciel firmy w rozmowie z portalem antyweb. Platforma wprowadziła do oferty usługę darmowej wysyłki oraz darmowego zwrotu zakupionych towarów. Klienci chętnie z takiej możliwości korzystają, a odsetek zwróconych towarów wynosi 50%. Taki wynik firma uznaje za dobry - szczególnie, że sama zachęca do kupowania większej liczby rzeczy w celu ich wygodnego przymierzenia w domu.

Marka eksperymentuje z łączeniem zalet tradycyjnych sklepów z nowymi formami sprzedaży także w inny sposób np. nawiązując współpracę z innymi podmiotami. Stacjonarny sklep Adidasa w Berlinie posiada ten sam asortyment, co Zalando. Dzięki temu, zamówiony przez klienta towar może dotrzeć do klienta szybciej – zazwyczaj w ciągu kilku godzin. Także w sytuacji, w której stacjonarny sklep nie posiada w asortymencie jakiegoś produktu – odpowiedniego modelu, rozmiaru lub koloru, może złożyć zamówienie, które zostanie przez Zalando wysłane prosto do sklepu. Jednocześnie firma nie zamierza wchodzić w tradycyjny handel – nie zamierza otwierać własnych sklepów, butików itd. Nie posiada także strategii offline. Zamierza się koncentrować na e-commerce, nie wykluczając współpracy ze sklepami stacjonarnymi.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)