Żałoba narodowa a prawa konsumenta

Eksperci Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów mają nadzieję, że żałoba narodowa nie doprowadzi do sporów pomiędzy organizatorami wydarzeń artystycznych a konsumentami.

Żałoba narodowa a prawa konsumenta
Źródło zdjęć: © PAP

14.04.2010 | aktual.: 14.04.2010 12:32

Po sobotniej katastrofie prezydenckiego samolotu wprowadzono żałobę, w związku z którą odwołane zostały imprezy masowe. W tej sytuacji osoby, które wcześniej kupiły bilety wstępu, mogą się domagać zwrotu kosztów.

Rzecznik prasowy UOKiK-u Małgorzata Cieloch podkreśla, że mamy do czynienia z sytuacją bardzo delikatną, która wymaga zrozumienia zarówno przedsiębiorców, jak i klientów. Z punktu widzenia prawa ani organizatorzy imprez, które się nie odbyły, ani klienci nie ponoszą winy za to, że zaplanowane wydarzenia się nie odbyły, więc strony powinny zwrócić sobie koszty.

Rzeczniczka zwraca uwagę, że życie społeczne nie jest regulowane wyłącznie przez prawo stanowione, a sytuacja w jakiej się znaleźliśmy wymaga znacznie więcej wzajemnego zrozumienia, niż ma to miejsce na co dzień.

prawosklephandel
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)