Zarobki w działach PR i marketingu
Połowa pracowników działów PR i marketingu zarabiała w 2013 roku powyżej 5 tys. zł - wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń przeprowadzonego przez firmę Sedlak & Sedlak. Specjaliści ds. public relations otrzymywali wynagrodzenie o 15 proc. wyższe niż specjaliści ds. marketingu.
23.05.2014 | aktual.: 23.05.2014 18:06
Na najwyższe zarobki w branży mogli liczyć zatrudnieni w województwie mazowieckim. Połowa z nich zarabiała więcej niż 6 611 zł, 25 proc. najsłabiej wynagradzanych otrzymywało natomiast mniej niż 4,5 tys. zł. W samej Warszawie mediana wynagrodzeń dla działów PR i marketingu wyniosła 6,5 tys. zł.
Na najwyższe zarobki mogli oczywiście liczyć dyrektorzy ds. marketingu. Najlepiej zarabiający z nich otrzymywali wynagrodzenie przekraczające 20,8 tys. zł. Mediana wynagrodzeń dla kierowników ds. marketingu wyniosła 7,6 tys. zł. Połowa specjalistów ds. PR zarabiała powyżej 4 639 zł, natomiast specjalistów ds. marketingu - powyżej 4 040 zł.
Okazuje się, że najlepiej wynagradzani pracownicy ds. PR i marketingu mieścili się w przedziale 11-15 lat stażu pracy. Połowa z nich zarabiała więcej niż 5,3 tys. zł. Mediana dla osób o stażu pracy 16 lat i więcej była już niższa o 1 tys. zł. Spośród najmniej doświadczonych pracowników, o stażu pracy krótszym niż rok, połowa nie zarabiała więcej niż 3,5 tys. zł.