Trwa ładowanie...
d35bb14

Zauważalny wzrost

Wczorajsza sesja zakończyła się wzrostem indeksów, a najwięcej zyskały akcje spółek o dużej kapitalizacji. Po wyższym otwarciu na dziennym wykresie świecowym pozostała 1 punktowa luka hossy na wykresie WIG-20. W kolejnych godzinach zwyżka była kontynuowana, a dzienne maksimum zostało wyznaczone w końcówce sesji na 2102.

d35bb14
d35bb14

Zamknięcie nastąpiło nieznacznie poniżej tego poziomu, w związku z czym wymowa sesji jest pozytywna. Najbliższy opór wyznacza wczorajsze maksimum, a w przypadku jego przebicia będę oczekiwał na test 2113, gdzie znajduje się linia trendu spadkowego lub też 2126. W przypadku silniejszego wzrostu podaż winna ujawnić się na 2143 lub też 2157. Najbliższe wsparcie znajduje się na 2086, a w razie jego przełamania będę zwracał uwagę na 2076. Na tym poziomie znajduje się dolne ograniczenie wspomnianej wcześniej luki hossy, a ewentualne jej zamknięcie będzie wskazywało, iż wzrost jest jedynie korektą, co z kolei będzie sugerowało test 2056 lub też ostatniego minimum na 2035. Kolejne wsparcie znajduje się na 2018, a w przypadku silniejszego ruchu będę zwracał uwagę na 1942.
Wczorajsza sesja ma pozytywna wymowę, ale trzeba pamiętać, iż w dłuższej perspektywie w dalszym ciągu mamy do czynienia z tendencją spadkową. O szansach na przełamanie negatywnej passy bądź też o silniejszym odbiciu będzie można mówić w przypadku pokonania 2126. Na wykresie cały czas utrzymuje się sekwencja coraz niższych maksimów, po których następuje spadek do nowych minimów. Ewentualne pokonanie 2126 będzie zmieniało ten układ i zapewne większe grono inwestorów przystąpi do kupna akcji. Równie ważny jest strefa 2143-2157, gdyż tam znajduje się dolne ograniczenie bazowego kanału spadkowego oraz wcześniejsze minimum. Przebicie tej strefy będzie potwierdzało aspiracje kupujących, choć trzeba zaznaczyć, iż na wyższych poziomach należy liczyć się z podażą akcji.
Tomasz Jerzyk

d35bb14
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d35bb14