Zelmer planuje ekspansję na Wschód
Rzeszowski Zelmer planuje ekspansje na rynki Europy Środkowo-Wschodniej. Spółka chce wykorzystać kryzys do walki z konkurencją i wzmocnienia pozycji w Rosji, Czechach, Bułgarii i na Słowacji.
16.09.2009 12:20
Rzeszowski Zelmer planuje ekspansje na rynki Europy Środkowo-Wschodniej. Spółka chce wykorzystać kryzys do walki z konkurencją i wzmocnienia pozycji w Rosji, Czechach, Bułgarii i na Słowacji.
Za dwa tygodnie rusza największa w dziejach firmy telewizyjna kampania reklamowa w tych krajach.
_ Zelmer szczególnie liczy na rynek rosyjski, gdzie do tej pory ze względu na koszty nie mógł sobie pozwolić na taką promocję _- wyjaśnia prezes rzeszowskiego zakładu Janusz Płocica. _ To odpowiedź zakładu na kryzys _ - dodaje.
W ostatnich miesiącach Zelmer stał się czwartą marką w Europie Środkowo-Wschodniej. Kryzys spowodował jednak, że popyt na mały sprzęt AGD spadł o jedną czwartą. Zakład musiał skorygować plany związane ze znacznym wzrostem produkcji i zysku.
Trwa też proces restrukturyzacji spółki, w tym drugi już w tym roku program dobrowolnych odejść pracowników w zamian za 9-miesięczne odprawy. Firma chce zachęcić około 200 osób do skorzystania z tego programu. Na razie zgadza się na to połowa.
Równocześnie Zelmer zatrudnił 200 nowych pracowników sezonowych. Wszystko dlatego, że w okresie przedświątecznym znacznie rośnie zapotrzebowanie na drobny sprzęt AGD. Zakład pracuje wtedy niemal na okrągło, by zaspokoić popyt. Rzeszowska spółka zatrudnia obecnie 2400 osób.