ycipk-3pmb1t

Zmiany w bankowości. Dyrektywa PSD2 - nowe zasady logowania

Od 14 września 2019 r. obowiązują nowe zasady logowania do bankowości elektronicznej i elektronicznych transakcji płatniczych. Zmiany są efektem unijnej dyrektywy PSD2. Sprawdź, co się zmieniło.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
MF przypomina, że wprowadzenie nowych zasad mogą próbować wykorzystać oszuści.
MF przypomina, że wprowadzenie nowych zasad mogą próbować wykorzystać oszuści. (iStock.com, Fot: iStock)
ycipk-3pmb1t

PSD2 sprawia, że banki i inne instytucje finansowe zmieniają sposoby potwierdzania transakcji internetowych. Oprócz tego w życie wchodzą również inne regulacje, ale dla klientów banków najbardziej istotne są dwie.

Podwójne logowanie i częstsze wpisywanie PIN-u przy transakcjach zbliżeniowych. Od 14 września po prostu wszyscy klienci instytucji finansowych będą musieli potwierdzać swoją tożsamość nie tylko za pomocą loginu i hasła, ale również jedną z dodatkowych metod, takich jak: kod SMS, hasło z tokena lub maskowane albo za pomocą aplikacji mobilnej.

Obejrzyj: PKN Orlen rozgląda się za nowymi stacjami poza Polską. "Ciągle monitorujemy rynek"

ycipk-3pmb1t

Czeka nas więcej klikania, bo trzeba będzie to robić nie tylko przy przeprowadzaniu transakcji, ale również przy każdym logowaniu się do konta.

Jak już pisaliśmy w WP, dwuetapowe logowanie wprowadzą Alior Bank (wraz z T-Mobile Usługi Bankowe), Millennium, Bank Pocztowy i Evenlo Bank, BOŚ Bank (który zmieni system e-bankowości), Getin Bank, Idea Bank, mBank, Nest Bank i Santander.

Dwustopniową weryfikację wprowadzi również Euro Bank, ale jego przypadek jest szczególny, ponieważ od początku października połączy się z bankiem Millennium. Od 11 listopada klienci Euro Banku przejdą do systemu bankowości internetowej Millennium.

ycipk-3pmb1t

Szczegółowy opis tych zmian znajdziesz tutaj.
O czym z kolei przypomina na swojej stronie MF, warto pamiętać, że może to powodować zwiększoną aktywność przestępców internetowych, którzy będą próbować wyłudzać poufne informacje od klientów.

W związku z tymi działaniami należy pamiętać o standardowych zasadach komunikacji instytucji finansowych z klientami. Każde niestandardowe działania, takie jak wiadomości mailowe, SMS i próby kontaktu telefonicznego, powołujące się na wejście w życie nowych rozwiązań, powinno wydać nam się podejrzane.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

ycipk-3pmb1t
Polub WP Finanse
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.

ycipk-3pmb1t

ycipk-3pmb1t
ycipk-3pmb1t