Znana drogeria wycofuje się z Polski. Koniec za kilka dni
Znana globalnie sieć drogerii The Body Shop ogłosiła, że wkrótce zakończy swoją działalność w Polsce. Do końca lutego bieżącego roku planowane jest zamknięcie wszystkich sklepów stacjonarnych, a także likwidacja sklepu internetowego.
Na swoich profilach w mediach społecznościowych The Body Shop poinformował, że ostatnim dniem działalności w Polsce będzie 22 lutego 2025 roku. Sklep internetowy thebodyshop.pl oraz program lojalnościowy Love Your Body Club zostały wyłączone już 26 stycznia bieżącego roku.
Kolejne informacje znajdziesz poniżej w materiale wideo
To straszy Polaków na zakupach. "Niech mi pan nawet nic nie mówi"
Koniec The Body Shop w Polsce
Karty podarunkowe kupione w sklepach stacjonarnych będą akceptowane do 22 lutego w punktach stacjonarnych, które do tej daty pozostaną otwarte.
Pewne sklepy zostały zamknięte wcześniej. Działalność w takich miejscach, jak Galeria Krakowska, Centrum Handlowe Serenada, Silesia City Center oraz Forum Gdańsk, została zakończona już 26 stycznia. Ostateczne wyjście sieci z Polski nastąpi 22 lutego.
Problemy zaczęły się na Wyspach
Za działalność The Body Shop w Polsce odpowiada firma Alshaya Poland, która posiada w swoim portfolio także marki Victoria’s Secret i Bath & Body Works. Jak wcześniej donosiło WP Finanse, problemy marki rozpoczęły się w Wielkiej Brytanii.
W Wielkiej Brytanii zamknięto 75 sklepów, a ponad 700 pracowników straciło pracę. Po nabyciu przez firmę Auréa, której właścicielem jest Mike Jatania, jeden z najbogatszych przedsiębiorców w Wielkiej Brytanii i Azji, działalność została wznowiona, lecz w ograniczonej skali. Nowa strategia przyczyniła się do stabilizacji m.in. we Francji i Niemczech.
Marka The Body Shop została założona w 1976 roku w Brighton w Anglii przez Anitę Roddick, która była zaangażowana w ochronę praw człowieka oraz ochronę środowiska. W 2006 roku Roddick sprzedała sieć francuskiej firmie L'Oréal, zanim ta przeszła w ręce Auréa.