Znana marka powraca na rynek

Producent ciągników Pol-Mot Warfama zmienia nazwę. Będzie nazywać się Ursus. Tak przemianowana firma chce ostro powalczyć o klientów w Polsce i za granicą - pisze "Rzeczpospolita".

Znana marka powraca na rynek

23.04.2012 | aktual.: 23.04.2012 09:23

Wciąż doskonale rozpoznawalne logo Ursusa ma pojawić się na wszystkich produktach Warfamy i docelowo zastąpić dotychczasowe brandy. To nie koniec zmian; spółka chce pozyskać z rynku kilkanaście milionów złotych, między innymi na wprowadzenie do sprzedaży nowego ciągnika. Emisja akcji miałaby zostać przeprowadzona pod koniec tego roku bądź na początku przyszłego. 30 milionów producent stara się pozyskać z Unii Europejskiej.

80 proc. zebranej w ten sposób kwoty miałoby zostać przeznaczone wprowadzenie do sprzedaży premierowego modelu traktora, reszta - na modernizację lakierni w Dobrym Mieście.

Firma spodziewa się, że przeprowadzane właśnie zmiany w ciągu trzech lat pozwolą jej wskoczyć na czwarte miejsce w Polsce pod względem sprzedaży ciągników. W pierwszej trójce chce się znaleźć za pięć lat. Zdaniem Karola Zarajczyka, wiceprezesa Pol-Mot Warfama, miejsce na podium powinno zapewnić przekroczenie sprzedaży na poziomie 3 tysięcy sztuk rocznie.

Obecnie liderem sprzedaży w naszym kraju jest białoruski MTZ, który w ubiegłym roku sprzedał 2,3 tys. ciągników. Warfama jest ósma ze sprzedażą na poziomie 650 sztuk.

Po zmianie nazwy producent chce też wyjść ze sprzedażą ciągników za granicę i odzyskać część rynków. W przeszłości ciągniki Ursusa sprzedawano w 120 krajach na całym świecie.

Zmiana nazwy firmy ma zostać zatwierdzona przez walne zgromadzenie akcjonariuszy, zwołane na 30 maja. Rada nadzorcza już zatwierdziła projekt uchwały w sprawie zmiany nazwy.

emisjaursusgpw
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)