Polskie firmy ubiorą Chińczyków, Chorwatów oraz Arabów
300 mln zł ma kosztować uruchomienie w tym roku kilkuset sklepów największych polskich marek za granicą. Ekspansję kontynuują CCC, Reserved, Top Secret czy Wójcik - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".
Polskie sieci handlowe wydadzą na nowe zagraniczne placówki o 100 mln zł więcej niż rok wcześniej. W sumie powstać ma ponad 400 nowych sklepów. Większość przypadnie na LPP (Zobacz notowania spółki ») oraz CCC.
Nie tylko jednak polscy giganci wychodzą poza nasze granice. Handlować w Rosji chce Top Secret. Firma zamierza otworzyć tam 15 sklepów. Z kolei producent ubrań i obuwia dla dzieci pod marką Wójcik w planach ma 10 nowych placówek i to w Szwajcarii, Austrii, Francji oraz Chinach.
Najpopularniejszym kierunkiem rozwoju jest w tym roku Chorwacja. To efekt przyjęcia tego kraju do Unii Europejskiej w połowie 2013.