House
House to marka modowa należąca do LPP S.A.. Jest adresowana do młodych dorosłych.
Historia, założyciele
Marka House stworzyła krakowska w 2001 roku firma ARTMAN S.A. Początkowo nazywała się „House od Colors” i rozwijał ją Krzysztof Bajołek. W 2009 roku House została wykupiona przez LPP S.A.
Właściciel
Sieć House należy to spółki LPP S.A., której po większość akcji mają jej twórcy – Marek Piechocki i Jerzy Lubianiec.
Działalność
Marka House jest skierowana do nastolatków i młodych dorosłych - kobiet i mężczyzn. Wykorzystuje najnowsze trendy w modzie i oferuje odważne stylizacje w przystępnej cenie. Stawia przede wszystkim na miejski styl, ale oferuje także projekty folk czy vintage. Stylizacje są często inspirowane muzyką, a sama marka sponsoruje wydarzenia artystyczne, głównie muzyczne. Także wnętrze sklepu House według konceptu ma być inspirowane instrumentami i zawierać siele muzycznych detali.
House była niejednokrotnie krytykowana ze względu na kontrowersyjne kampanie reklamowe i zarzucano jej np. seksualizację nastolatków. Firma LPP S.A. jednak stoi na stanowisku, iż jest to odważna marka i musi mieć spójny przekaz, choć z drugiej strony np. w 2014 roku po protestach wycofała kolekcję nawołującą do nieobchodzenia Świąt Bożego Narodzenia.
Liczba placówek
Wartość
W 2013 roku sieć była warta 77 mln zł. W drugim kwartale 2017 roku sprzedaż marki House generowała 181 milionów złotych przychodu.
Komentarze