29 tys. firm skorzystało z Internetowej Rewolucji

29 tys. małych i średnich firm dołączyło do Internetowej Rewolucji - akcji resortu gospodarki, Google, PKPP Lewiatan i home.pl - która ma zachęcić polskie firmy do zakładania stron internetowych.

29 tys. firm skorzystało z Internetowej Rewolucji
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

08.10.2010 | aktual.: 08.10.2010 17:30

Pierwsze firmy zaczęły korzystać z programu w grudniu 2009 r. W ramach Internetowej Rewolucji każda mała i średnia firma w Polsce może za darmo zarejestrować adres internetowy, stworzyć pierwszą stronę internetową, wypróbować kampanię reklamową w sieci i umieścić wizytówkę na internetowych mapach, a także wziąć udział w szkoleniach dotyczących obecności on-line. O tym, jak założyć i reklamować swoją stronę, można dowiedzieć się z witryny przygotowanej przez autorów akcji.

Dyrektor departamentu gospodarki elektronicznej w Ministerstwie Gospodarki Sebastian Christow powiedział w piątek PAP, że 29 tys. firm, które dzięki programowi założyły stronę internetową, to wspaniały wynik. - Średnio co 20 minut do Internetowej Rewolucji dołącza kolejna firma. To imponujące.(...) Program jest objęty patronatem Ministerstwa Gospodarki. Będziemy uczestniczyć w promowaniu tego rozwiązania. Wspieramy je naszą wiedzą i organizacją - podkreślił.

Połowa firm, które założyły strony, jest z województw: mazowieckiego, śląskiego i wielkopolskiego. Najmniej aktywni są przedsiębiorcy z województw opolskiego, podlaskiego i świętokrzyskiego.

- Akcja okazała się niezwykle potrzebna. Kolejna nowa firma dołącza do Internetowej Rewolucji średnio co 20 minut. Przedsiębiorcy uczestniczący w akcji reprezentują ponad 1,5 tys. różnych miejscowości z całej Polski. Ciekawie na tym tle wypadły np. Katowice, gdzie duża jest aktywność lokalnych agencji pomagających przedsiębiorcom rozwinąć obecność on-line. Jest to więc przykład, jak rozwinięty lokalny ekosystem internetowy może sprzyjać rozwojowi gospodarczemu - powiedział Artur Waliszewski, dyrektor Google Polska.

Technologie IT odpowiadają za 25 proc. wzrostu PKB w Unii Europejskiej. W 2009 roku 37 proc. mieszkańców UE dokonało przynajmniej jednego zakupu w internecie.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)