Agora planuje skoncentrować się na rozwoju segmentu kino i internet - prezes
09.11. Warszawa (PAP) - Grupa Agory w kolejnych miesiącach planuje skoncentrować się głównie na rozwoju segmentu kino oraz internet - poinformował podczas telekonferencji Piotr...
09.11.2012 | aktual.: 09.11.2012 11:23
09.11. Warszawa (PAP) - Grupa Agory w kolejnych miesiącach planuje skoncentrować się głównie na rozwoju segmentu kino oraz internet - poinformował podczas telekonferencji Piotr Niemczycki, prezes Agory. Dodał, że atutem segmentu kino jest jego niezależność od rynku reklamowego, z kolei w przypadku obecności w internecie Agora planuje dalszą cyfryzację i monetyzację jej kontentu.
"Jeśli mówimy o wzroście organicznym to przede wszystkim chcemy się skoncentrować na dalszym rozwoju segmentu kina oraz internetu" - powiedział Niemczycki.
"W przypadku kin, jest to biznes, który pozwala nam się uniezależnić w dużej części od zmian na rynku reklamy. A z kolei jeśli chodzi o naszą obecność w internecie, to zależy nam przede wszystkim na cyfryzacji i monetyzacji naszego kontentu" - dodał.
Zapytany o ewentualne przejęcia, prezes Niemczycki odpowiedział: "tematyką akwizycji jesteśmy zainteresowani i jeśli pojawi się ciekawa okazja to możemy nad nią usiąść i porozmawiać. Jednak każda sytuacja jest i będzie rozpatrywana +case by case+".
Przychody segmentu internet grupy Agory po trzech kwartałach 2012 roku wyniosły 82,7 mln zł (wzrost o 1,6 proc.), w tym przychody z reklam internetowych wyniosły 64,3 mln zł i wzrosły o 12 proc.
Z kolei przychody segmentu kino grupy w okresie I-IX 2012 r. wyniosły 143,1 mln zł (spadek o 0,4 proc.).(PAP)
kam/ jtt/