Amerykańska marka się zwija. Upadłość uderzy w centra handlowe

Amerykańska sieć odzieżowa Forever 21 złożyła wniosek o upadłość po raz drugi w ciągu sześciu lat. Firma zmaga się z problemami finansowymi spowodowanymi spadkiem ruchu w centrach handlowych i konkurencją ze strony e-commerce. Przyszłość marki zależy od sprzedaży aktywów.

Forever 21 zwija się z centrów handlowych s Stanach
Forever 21 zwija się z centrów handlowych s Stanach
Źródło zdjęć: © Getty Images | 2025 Getty Images
Michał Krawiel

Amerykańska sieć odzieżowa Forever 21 ponownie ogłosiła upadłość, co potwierdził serwis "Reuters". To już drugi raz w ciągu sześciu lat, gdy firma zmaga się z problemami finansowymi. Głównymi przyczynami są spadek ruchu w centrach handlowych oraz rosnąca konkurencja ze strony detalistów internetowych - pisze portal dlahandlu.pl.

Forever 21 planuje wyprzedaże likwidacyjne w swoich sklepach, a także sprzedaż części lub całości aktywów pod nadzorem sądu. Firma posiada aktywa o wartości od 100 do 500 mln dolarów, ale jej zobowiązania sięgają od 1 do 10 mld dolarów. Jeśli sprzedaż aktywów zakończy się sukcesem, marka może uniknąć całkowitej likwidacji.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kosztował 87 mln zł. Oto nowy dworzec w Olsztynie od środka

Współpraca z Shein nie przyniosła oczekiwanych rezultatów

W 2023 r. marka Forever 21 nawiązała współpracę z chińską platformą Shein, co miało pomóc w poprawie sytuacji finansowej. Shein przejęło jedną trzecią udziałów w SPARC Group, a SPARC stało się mniejszościowym udziałowcem Shein. Mimo wspólnej linii odzieżowej i możliwości zwrotu zamówień Shein w sklepach Forever 21, kondycja finansowa marki nie uległa poprawie.

Shein to chiński sklep internetowy z odzieżą, gadżetami i akcesoriami domowymi w niskich cenach. Na firmie ciążą poważne zarzuty dotyczące m.in. nieprzestrzegania praw pracowników, używania toksycznych substancji do tworzenia produktów czy kopiowania projektów konkurencji.

Wielki powrót Forever 21

Sieć Forever 21 już w 2020 r. stała nad przepaścią bankructwa. Ostatecznie udało się uratować firmę dzięki jej dwóm największym wierzycielom, którzy wykupili ją za 80 mln dolarów. Nowi właściciele zgodzili się przejąć część zobowiązań spółki.

Dyrektor ds. restrukturyzacji Forever 21 Jon Goulding miał powiedzieć podczas postępowania upadłościowego spółki, że w innym wypadku jedynym rozwiązaniem byłoby całkowita likwidacja firmy.

wiadomościgospodarkazakupy

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (1)