Awaria w Banku Millennium
Klienci Banku Millennium mogą zbyt dobrze nie wspominać końca świata. Nie działała strona bankowości elektronicznej, są również problemy z połączeniem się z infolinią. Przedstawiciele banku twierdzą, że problem udało się rozwiązać wczesnym popołudniem.
21.12.2012 | aktual.: 21.12.2012 16:26
O awarii poinformowali Wirtualną Polskę użytkownicy.
- Od wczoraj wieczorem nie działają karty banku Millennium. Nie przechodzą transakcje gotówkowe, bezgotówkowe i płatności w Internecie - pisze Miłosz. Taką samą sytuację zaobserwował Robert.
- Nie potwierdzam, że taka sytuacja miała miejsce od wczoraj wieczora. Problem zaczął występować dzisiaj około godziny 10 rano - mówi Wirtualnej Polsce Wojciech Kaczorowski z Banku Millennium.
Według rzecznika kłopoty pojawiły się w wyniku skumulowania się operacji użytkowników. Wyłączono wówczas część funkcji operacyjnych systemu. na początku odłączono usługi bankowości internetowej, mobilnej, płatności kartami oraz wypłaty z bankomatów.
- O 12 wróciły już karty i bankomaty, stopniowo będziemy podłączać kolejnych użytkowników do systemu bankowości internetowej. Szacujemy, że problem zostanie usunięty, a pełna sprawność systemu przywrócona około godziny 14 - informuje rzecznik.
Rzecznik banku Wojciech Kaczorowski poinformował, że problemy klientów z dostępem do kont skończyły się ok. godz. 12:30.
"To nie była klasyczna awaria, gdyż sami wyłączyliśmy funkcje operacyjne systemu. W piątek w godzinach rannych mieliśmy duże przeciążenie systemu, spowodowane prawdopodobnie przeciążeniem sieci teleinformatycznej. To jak na razie hipoteza i musi być jeszcze potwierdzona" - powiedział Kaczorowski.
Z powodu sprawdzania systemu dostęp do konta będzie utrudniony dzisiejszej nocy. "Poinformowaliśmy już klientów, że dziś w nocy będziemy sprawdzali system i między 23.00 a północą nie będzie można wykonać operacji internetowych i mobilnych. Po północy system znów zacznie działać poprawnie" - podkreślił rzecznik Millennium.