Będą ich tysiące! Zaleją Polskę!
Ekspansja sieci handlowych w Polsce nie ma końca. Jeśli ktoś myślał, że polski rynek jest już nasycony dyskontami oraz super- czy hipermarketami - jest w błędzie.
W kolejnych latach powstanie w Polsce kilkaset, jak nie kilka tysięcy nowych sklepów największych i najbardziej popularnych u nas sieci handlowych.
Zobacz, kto zbuduje najwięcej nowych sklepów. [ Biedronka ]( http://tanio.pl/gazetki/mid,35,market.html ) może czuć się zagrożona.
Będą ich tysiące! Zaleją Polskę!
Ekspansja sieci handlowych w Polsce nie ma końca. Jeśli ktoś myślał, że polski rynek jest już nasycony dyskontami oraz super- czy hipermarketami - jest w błędzie.
W kolejnych latach powstanie w Polsce kilkaset, jak nie kilka tysięcy nowych sklepów największych i najbardziej popularnych u nas sieci handlowych.
Zobacz, kto zbuduje najwięcej nowych sklepów. Biedronka może czuć się zagrożona.
Auchan
*Liczba sklepów w Polsce (2011): *26
*Liczba sklepów w Polsce (2005): *19
W Polsce znajdziemy obecnie 26 centrów handlowych działających pod szyldem Auchan. W tym roku firma nie planuje otwarć nowych obiektów.
Plany na rok następny (i kolejne) nie są jeszcze potwierdzone.
Real
*Liczba sklepów w Polsce (2011): *54
*Liczba sklepów w Polsce (2005): *30
Należąca do niemieckiego giganta Metro AG sieć hipermarketów Real ma w Polsce 54 placówki.
W tym roku - tak samo jak w poprzednich dwóch latach - firma skupia się raczej na przebudowach istniejących marketów. W 2012 roku planuje otworzyć dwa nowe sklepy.
Piotr i Paweł
*Liczba sklepów w Polsce (2011): *78
*Liczba sklepów w Polsce (2005): *29
Liczba sklepów Piotr i Paweł w Polsce zwiększa się z roku na rok. W 2011 roku przybędzie ich aż 8.
W kolejnych latach spółka chce otwierać około 10 placówek rocznie.
Kaufland
*Liczba sklepów w Polsce (2011): *ok. 140
*Liczba sklepów w Polsce (2005): *77
W ciągu ostatnich 6 lat liczba sklepów w Polsce należących do sieci Kaufland podwoiła się.
Firma nie chce wypowiadać się na temat swojej strategii rozwoju, zasłaniając się tajemnicą handlową.
Intermarche
*Liczba sklepów w Polsce (2011): *168
*Liczba sklepów w Polsce (2005): *111
Strategia Grupy Muszkieterów odnośnie supermarketów Intermarche zakłada otwieranie około 30 sklepów co rok.
Obecnie firma posiada 168 supermarketów Intermarche w całej Polsce.
Carrefour
*Liczba sklepów w Polsce (2011): *350
*Liczba sklepów w Polsce (2005): *103
Carrefour w Polsce rozwija trzy formaty handlowe: hipermarkety, supermarkety Carrefour Express oraz osiedlowe sklepy franczyzowe.
Lata 2010-2011 to bardzo dynamiczny rozwój sieci franczyzowej Carrefour Express. Plany firmy obejmują około 200 otwarć rocznie, począwszy od 2011 r.
Tesco
*Liczba sklepów w Polsce (2011): *382
*Liczba sklepów w Polsce (2005): *105
Ledwie dwa lata temu Tesco otworzyło 24 nowe placówki, a w 2010 roku - 42 nowe sklepy. W tym roku planuje powiększenie liczby sklepów o około 80. W kolejnych latach tempo rozwoju ma być utrzymane.
Tesco buduje sklepy różnej wielkości - od hipermarketów ze stacjami benzynowymi po małe, osiedlowe i lokalne sklepy. Nowe sklepy mogą powstawać już w miejscowościach liczących 2 tys. mieszkańców.
Lidl
*Liczba sklepów w Polsce (2011): *b.d. [400 w 2010]
*Liczba sklepów w Polsce (2005): *183
Lidl - podobnie jak Kaufland - należy do Schwarz Group. Na koniec 2010 było już 400 marketów tej sieci w Polsce (w samym 2010 powstało 70).
Nie udało nam się bezpośrednio dowiedzieć o planach rozwoju sieci. Z wiadomości prasowych wynika, iż Schwarz Group chce ruszyć z ekspansją obu swoich sieci handlowych w Polsce w małych miastach i na obszarach wiejskich.
Biedronka
*Liczba sklepów w Polsce (2011): *1745
*Liczba sklepów w Polsce (2005): *805
Sieć Biedronka liczy 1745 sklepów. Tylko w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku sieć wzbogaciła się o ok. 100 nowych placówek. Ostatnio został otwarty sklep w... centrum Warszawy.
Do 2015 roku ma zostać otwarty sklep numer 3000.
Żabka
*Liczba sklepów w Polsce (2011): *2500
*Liczba sklepów w Polsce (2005): *1633
W całej Polsce zrobimy zakupy w 2500 sklepów Żabka.
Rocznie firma planuje rozwój organiczny na poziomie ponad 300 nowych sklepów Żabka i Freshmarket.
Wspólnie z inwestorem, funduszem Mid Europa Partners, chce również brać udział w konsolidacji rynku i przygotować się do przejęć.