Bezrobotni reklamują wódkę
Przepisy zabraniające promocji alkoholu są martwym prawem - alarmuje Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. "Dziennik Gazeta Prawna" pisze, że producentom tego trunku udaje się skutecznie obejść przepisy.
07.12.2009 | aktual.: 07.12.2009 10:09
Producenci wyrobów alkoholowych zamieszczają na przykład ogłoszenia o poszukiwaniu kandydatów do pracy w charakterze testerów alkoholu, organizują własne muzea albo promują trasy koncertowe nazwą trunku.
"Dziennik Gazeta Prawna" opisuje przypadek jednego z producentów, który szukał eksponatów do zakładanego przez siebie muzeum, a wcześniej poszukiwał do pracy "hodowców trawy żubrowej". Za jej uprawę, pielęgnację i dostarczenie firma była gotowa zapłacić 5 tysięcy złotych.
Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych nie zamierza interweniować w tej sprawie. Kama Dąbrowska z działu prawnego agencji mówi dziennikowi, że w poprzednich przypadkach zgłaszanych przez PARPA prokuratura albo umarzała śledztwo, albo w ogóle odmawiała jego wszczęcia.
Gazeta Prawna w internecie www.gazetaprawna.pl