Biedronka funduje klientom powrót do przeszłości

Chipsy Chio, Pepsi cola i piwo Okocim w starych opakowaniach. Z okazji obchodów 20-lecia działalności, sieć sklepów Biedronka chce zabrać klientów w sentymentalną podróż do lat 90. 25 czerwca na sklepowych półkach pojawią się pierwsze artykuły z oferty Vintage, nawiązujące do asortymentu sprzed lat.

Obraz
Źródło zdjęć: © Jeronimo Martins

Przygotowana wspólnie z partnerami handlowymi oferta produktów Vintage zawiera artykuły, które nie są już dostępne na rynku, a ich opakowania nawiązują do dawnych lat. Według zapowiedzi sieci ogółem w ramach akcji do sklepów zostanie wprowadzonych 20 produktów. Mają to być m.in. chipsy, piwo, napoje gazowane, słodycze, gumy do żucia, kosmetyki. Jak wiadomo promocję rozpoczną chipsy Chio, Pepsi i piwo Okocim w opakowaniach z lat 90. XX w. Jakie będą kolejne marki – na razie nie wiadomo.

Obraz
© (fot. Jeronimo Martins)

Biedronka nie była pierwsza

Cztery lata temu podobną akcję na swoje 160 urodziny przeprowadził producent słodyczy Wedel. Z okazji jubileuszu zaprojektowano serię opakowań nawiązującą do różnych epok z historii firmy. Za część z nich odpowiadali graficy Wedla, pozostałe zostały wyłonione na drodze otwartego konkursu. Poniżej zdjęcia niektórych słodyczy Wedla z tej serii.

Obraz
© (fot. gieldaspozywcza.pl)
Obraz
© (fot. gieldaspozywcza.pl)

Nie tylko na chwilę

O ile jednak akcje Wedla czy Biedronki stanowią tylko chwilową atrakcję dla klientów, to istnieją przykłady, gdy produkty z dawnych lat wróciły do sklepów na dobre. Tak było choćby w przypadku napoju Frugo, który po latach niebytu powrócił na rynek w bardzo zbliżonej formie i opakowaniu. Okazało się, że marka wykreowana w latach 90. z powodzeniem poradziła sobie także po dwudziestu latach.

Najnowszym przykładem powrotu dawnej marki jest piwo EB. Grupa Żywiec w tym roku zdecydowała się na odrodzenie kultowej marki.

– Przez ostatnie lata nieustannie otrzymywaliśmy pytania o to, czy i kiedy przywrócimy markę na rynek krajowy. Nie bez znaczenia jest fakt, że wraca moda na retro, a konsumenci coraz częściej z sentymentem sięgają po to, co znają z przeszłości - tłumaczyła Małgorzata Lubelska dyrektor marketingu Grupy Żywiec

Wybrane dla Ciebie

Polski gigant rybny rośnie w siłę. Przejął spółkę z Belgii
Polski gigant rybny rośnie w siłę. Przejął spółkę z Belgii
Koniec najstarszej kawiarni w Rzymie. Dobił ją czynsz za 180 tys. euro
Koniec najstarszej kawiarni w Rzymie. Dobił ją czynsz za 180 tys. euro
Zakopane przegrało w sądzie. Nadal będzie pobierać opłatę
Zakopane przegrało w sądzie. Nadal będzie pobierać opłatę
Miecz świetlny z "Gwiezdnych wojen" sprzedany. Padł rekord
Miecz świetlny z "Gwiezdnych wojen" sprzedany. Padł rekord
Pompy ciepła na wynajem. UE ma nowy pomysł
Pompy ciepła na wynajem. UE ma nowy pomysł
Chcą 1,2 tys. zł podwyżki, grożą strajkiem. Gigant handlowy mówi "nie"
Chcą 1,2 tys. zł podwyżki, grożą strajkiem. Gigant handlowy mówi "nie"
Ważna data dla pracowników. Po 30 września firmom grożą kary
Ważna data dla pracowników. Po 30 września firmom grożą kary
Spór o smród w Krakowie. Firma musi ograniczyć działalność
Spór o smród w Krakowie. Firma musi ograniczyć działalność
Koniec obowiązku dla pracujących emerytów? Resort ma plan
Koniec obowiązku dla pracujących emerytów? Resort ma plan
Chciał wziąć kredyt, skłamał w banku. Grozi mu 8 lat więzienia
Chciał wziąć kredyt, skłamał w banku. Grozi mu 8 lat więzienia
Zablokowana ekspresówka. 27 ton piachu na jezdni. Kierowca w szpitalu
Zablokowana ekspresówka. 27 ton piachu na jezdni. Kierowca w szpitalu
Plaga polskich dróg. "To jedna z najniebezpieczniejszych praktyk"
Plaga polskich dróg. "To jedna z najniebezpieczniejszych praktyk"