Biedronka funduje klientom powrót do przeszłości

Chipsy Chio, Pepsi cola i piwo Okocim w starych opakowaniach. Z okazji obchodów 20-lecia działalności, sieć sklepów Biedronka chce zabrać klientów w sentymentalną podróż do lat 90. 25 czerwca na sklepowych półkach pojawią się pierwsze artykuły z oferty Vintage, nawiązujące do asortymentu sprzed lat.

Obraz
Źródło zdjęć: © Jeronimo Martins

Przygotowana wspólnie z partnerami handlowymi oferta produktów Vintage zawiera artykuły, które nie są już dostępne na rynku, a ich opakowania nawiązują do dawnych lat. Według zapowiedzi sieci ogółem w ramach akcji do sklepów zostanie wprowadzonych 20 produktów. Mają to być m.in. chipsy, piwo, napoje gazowane, słodycze, gumy do żucia, kosmetyki. Jak wiadomo promocję rozpoczną chipsy Chio, Pepsi i piwo Okocim w opakowaniach z lat 90. XX w. Jakie będą kolejne marki – na razie nie wiadomo.

Obraz
© (fot. Jeronimo Martins)

Biedronka nie była pierwsza

Cztery lata temu podobną akcję na swoje 160 urodziny przeprowadził producent słodyczy Wedel. Z okazji jubileuszu zaprojektowano serię opakowań nawiązującą do różnych epok z historii firmy. Za część z nich odpowiadali graficy Wedla, pozostałe zostały wyłonione na drodze otwartego konkursu. Poniżej zdjęcia niektórych słodyczy Wedla z tej serii.

Obraz
© (fot. gieldaspozywcza.pl)
Obraz
© (fot. gieldaspozywcza.pl)

Nie tylko na chwilę

O ile jednak akcje Wedla czy Biedronki stanowią tylko chwilową atrakcję dla klientów, to istnieją przykłady, gdy produkty z dawnych lat wróciły do sklepów na dobre. Tak było choćby w przypadku napoju Frugo, który po latach niebytu powrócił na rynek w bardzo zbliżonej formie i opakowaniu. Okazało się, że marka wykreowana w latach 90. z powodzeniem poradziła sobie także po dwudziestu latach.

Najnowszym przykładem powrotu dawnej marki jest piwo EB. Grupa Żywiec w tym roku zdecydowała się na odrodzenie kultowej marki.

– Przez ostatnie lata nieustannie otrzymywaliśmy pytania o to, czy i kiedy przywrócimy markę na rynek krajowy. Nie bez znaczenia jest fakt, że wraca moda na retro, a konsumenci coraz częściej z sentymentem sięgają po to, co znają z przeszłości - tłumaczyła Małgorzata Lubelska dyrektor marketingu Grupy Żywiec

Wybrane dla Ciebie
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Podwyżka o 900 proc. O takie kwoty wzrosną ceny napojów od 1 stycznia
Podwyżka o 900 proc. O takie kwoty wzrosną ceny napojów od 1 stycznia
Kupiłeś rower po okazyjnej cenie? Możesz mieć kłopot
Kupiłeś rower po okazyjnej cenie? Możesz mieć kłopot
Kupowali leki i sprzedawali drożej za granicą. Jest akt oskarżenia
Kupowali leki i sprzedawali drożej za granicą. Jest akt oskarżenia
Studniówka 2026. Zawrotne koszty imprezy. Tyle kosztuje "talerzyk"
Studniówka 2026. Zawrotne koszty imprezy. Tyle kosztuje "talerzyk"
Wysłała ptaka pocztą. Nie przeżył. Prokuratura chce kary dla 49-latki
Wysłała ptaka pocztą. Nie przeżył. Prokuratura chce kary dla 49-latki
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę
Mały handel wymiera? Z ulic zniknęło tysiące sklepów
Mały handel wymiera? Z ulic zniknęło tysiące sklepów