Biedronka przejmuje część Marcpolu
Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka może przejąć część mienia spółki Marcpol. Właściciela zmieni 11 sklepów w woj. mazowieckim, łódzkim i śląskim. Postępowanie przeprowadzone przez UOKiK wykazało, że transakcja nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji.
30.05.2014 | aktual.: 30.05.2014 13:53
Wniosek Jeronimo Martins Polska o zgodę na przejęcie części mienia spółki Marcpol wpłynął do UOKIK w marcu 2014 r. Jeronimo Martins Polska prowadzi sieć blisko 2,5 tys. sklepów dyskontowych Biedronka. Transakcja ma polegać na zakupie 11 sklepów należących do Marcpol i działających pod tą nazwą - pięciu w Warszawie, a także w Markach, Laskach, Wyszkowie, Radomsku, Łodzi i Zabrzu. Marcpol to polska sieć supermarketów, która istnieje na rynku od ponad 25 lat.
W trakcie prowadzonego postępowania Urząd zbadał wpływ transakcji na lokalne rynki sprzedaży AKCU, zlokalizowane w pobliżu przejmowanych placówek. Analiza wykazała, że Jeronimo Martins Polska nie osiągnie na nich pozycji dominującej i nadal będzie musiała rywalizować z innymi sklepami.
Przeanalizowany został również wpływ koncentracji na krajowy rynek zaopatrzenia w artykuły konsumpcyjne codziennego użytku. Wzrost udziałów przejmującej spółki będzie jednak minimalny i nie będzie miał wpływu na strukturę tego rynku.
Zgodnie z przepisami transakcja podlega zgłoszeniu do urzędu antymonopolowego, jeżeli biorą w niej udział przedsiębiorcy, których łączny obrót w roku poprzedzającym przekroczył 1 mld euro na świecie lub 50 mln euro w Polsce.
Decyzje Prezesa UOKiK wyrażające zgodę na dokonanie koncentracji wygasają, jeżeli połączenie nie zostanie dokonane w terminie 2 lat od ich wydania.