Biedronka rośnie w siłę
Biedronka idzie jak burza. W pierwszym półroczu 2012 roku sprzedaż wzrosła o 18,1 proc. Na czysto sieć zarobiła około 113 milionów euro, co stanowiło aż 74,2 proc. całego zysku wypracowanego przez Jeronimo Martins.
25.07.2012 | aktual.: 25.07.2012 14:09
Biedronka idzie jak burza. W pierwszym półroczu 2012 roku jej sprzedaż wzrosła o 18,1 proc. Na czysto sieć zarobiła około 113 milionów euro, czyli aż 74,2 proc. całego zysku wypracowanego przez Jeronimo Martins.
W ujęciu like-for-like (sprzedaż porównywalna z wyłączeniem nowych sklepów) wzrosła o 7 proc.
Przez pierwsze sześć miesięcy tego roku Biedronka otworzyła 76 nowych sklepów. W całym 2012 ma zostać otwartych 250 nowych lokali. Do tego w 892 placówkach dokonano zmiany wizerunku sklepu. Zmiany zostały więc wprowadzone już w 1149 sklepach sieci. Biedronka planuje, że implementacja nowego layoutu zostanie zakończona w październiku bieżącego roku.
Na półkach sklepów Biedronki aż 93 proc. produktów sprzedawanych w pierwszej połowie roku pochodziło od sprzedawców z Polski. Sieć zwiększyła jednak import produktów z Portugalii. W ciągu pierwszych dwóch kwartałów sprowadzono towary za 15 milionów euro, w szczególności świeżych owoców, wina, warzyw czy oliwy z oliwek, a także innych portugalskich specjałów.
Biedronka jest oczkiem w głowie portugalskiej firmy Jeronimo Martins. Sama spółka osiągnęła w pierwszych sześciu miesiącach wzrost skonsolidowanej sprzedaży o 7,5 proc. do 5108 milionów euro, z czego 61,3 proc. przypadało właśnie na sieć z owadem w logo. Zysk wzrósł do 5,6 proc. do 152 milionów euro.
Jeronimo Martins zainwestowało w swoje spółki 197 milionów euro, z czego 87 proc. to inwestycje w Polsce.