Budowa trasy tramwajowej wstrzymana. Deweloper nie pozwala
Budowa ostatniego odcinka trasy tramwajowej do Wilanowa została wstrzymana. Powodem jest spór o kanalizację pomiędzy deweloperem a miejskimi wodociągami – poinformował Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.
30.08.2023 | aktual.: 30.08.2023 14:46
Prace nad trasą do Wilanowa zostały wstrzymane na końcowym odcinku al. Rzeczypospolitej. – W ubiegłym tygodniu, na wniosek spółki Polnord, Sąd Rejonowy dla miasta stołecznego Warszawy wydał postanowienie o zabezpieczeniu zatrzymującym przebudowę fragmentu kanalizacji pod al. Rzeczypospolitej – poinformował w środę Dutkiewicz.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Spór między deweloperem a MPK
Budowa ostatniego odcinka trasy została zatrzymana przez spór pomiędzy deweloperem a Miejskim Przedsiębiorstwem Kanalizacyjnym. Chodzi o przejęcie instalacji kanalizacyjnej na odcinku pomiędzy ul. Branickiego a al. Wilanowską, która została zbudowana przez dewelopera, a do tej pory nie została przejęta przez miejską spółkę. Deweloper wystąpił do sądu, a ten nakazał wstrzymanie prac na terenie, na którym leży sporna instalacja.
"Za przekazanie tej podziemnej sieci w 2014 r. Polnord żądał od miasta 70 mln zł, ale sprawa utknęła w sądzie" - przypominała w sierpniu tego roku warszawska "Gazeta Wyborcza". "Polnord niezmiennie deklaruje gotowość do porozumienia w sprawie przejęcia tej sieci przez MPWiK lub miasto. Niezależnie od tego, przez cały ten czas Polnord ponosi wszystkie koszty związane z funkcjonowaniem i utrzymaniem infrastruktury, która służy ok. 20 tys. mieszkańców Warszawy, nie otrzymując za tę działalność żadnego wynagrodzenia" - tłumaczyła w odpowiedzi na pytania "Wyborczej" Marta Gryglewicz, odpowiadająca za komunikację firmy Cordia, właściciela Polnordu, z mediami.
W środę Maciej Dutkiewicz podkreślił, że nie rozumie, dlaczego deweloper blokuje istotną dla mieszkańców trasę tramwajową. – Jednak wykonawca prac, firma Budimex, wstrzymał pracę na kwestionowanym odcinku i zabezpieczył plac budowy zgodnie z sądowym postanowieniem – powiedział rzecznik Tramwajów Warszawskich.
Budowa opóźniona?
Wstrzymanie przebudowy tej instalacji oznacza konieczność zatrzymania budowy torów tramwajowych na odcinku około 500 metrów. – Chodzi o fragment trasy pozwalający tramwajom dojechać do terminala końcowego – zaznaczył Dutkiewicz.
W najbliższym czasie Tramwaje Warszawskie złożą zażalenie na to postanowienie. – Uważamy, że jest ono nieuzasadnione, a zatrzymanie robót w tym miejscu może opóźnić oddanie do użytku końcowej części trasy tramwajowej do Wilanowa – przekazał Maciej Dutkiewicz.