Trwa ładowanie...

Byk pobił tygrysa? Kolejna kłótnia o energetyki

Kłótnia o markę Tiger sprawiła, że obecnie najpopularniejszym napojem energetycznym w Polsce stał się Red Bull. Przynajmniej tak twierdzi międzynarodowy koncern - pisze "Puls Biznesu".

Byk pobił tygrysa? Kolejna kłótnia o energetykiŹródło: Maspex Wadowice
d21wrqf
d21wrqf

Od końca ubiegłego roku trwa kłótnia o to do kogo należy marka dotąd najpopularniejszego napoju energetycznego w Polsce - Tigera. Były bokser Dariusz Michalczewski, który był twarzą reklamową energetyka produkowanego przez firmę Food Care zerwał kontrakt i poszedł do konkurencyjnego Maspeksu. Ten wypuścił na rynek swój napój o nazwie Tiger. W tej sprawie sądy co chwilę wydają nowe wyroki zakazując sprzedaży i reklamy napojów. Pomimo to na sklepowych półkach są dziś Tigery produkowane przez dwie różne firmy.

Całe zamieszanie spowodowało, że na pozycję lidera polskich energetyków znalazł się konkurencyjny Red Bull. Tak przynajmniej twierdzi rzeczniczka marki Anna Czarniecka, powołująca się na dane agencji Nielsen - pisze "PB". Jej zdaniem dziś 21,1 proc. udziałów w rynku to Red Bull, a 17,9 to sprzedaż Tigera produkowanego przez Food Care ( razem z mutacjami takimi jak Black czy Tiger Black).

Międzynarodowy koncern zapomina jednak, że na rynku jest drugi napój, który częściowo wypiera ze sklepów produkt Food Care. Z tego punktu widzenia marka Tiger, choć produkowana przez dwie firmy cały czas jest liderem polskiego rynku. Jak podaje "PB" powołując się na nieoficjalne informacje należy do niego jedna czwarta rynku energetyków w Polsce.

Dla Red Bulla kwestia bycia numerem jeden to nie tylko kwestia pieniędzy, ale także korporacyjnego honoru. Praktycznie we wszystkich krajach, w których można kupić ten energetyk, zajmuje on pozycję lidera. Jedynym dużym rynkiem, który jeszcze się opiera jest Polska.

Wirtualna Polska / Puls Biznesu

d21wrqf
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d21wrqf

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj