Carrefour idzie do małych
Francuska sieć Carrefour wyhamowuje ekspansję hipermarketów i stawia na małe sklepy franczyzowe, informuje "Puls Biznesu".
20.05.2010 | aktual.: 20.05.2010 06:16
Firma Carrefour Polska, która prowadzi 82 hipermarkety i ponad 200 supermarketów zwiększyła w kryzysowym 2009 r. obroty o 3 proc., do 8,2 mld zł. W tym roku zamierza znacznie przyspieszyć. Dzięki wprowadzeniu szerokiego asortymentu produktów o bardzo niskich cenach w I kwartale jej obroty wzrosły o 6 proc.
Cały wysiłek firma zamierza obecnie skupić na szybkim rozwoju sieci franczyzowej w mniejszych miejscowościach. Powstaną tam osiedlowe sklepy o powierzchni od 100 do 400 m.kw., o nazwie Carrefour Express.
Firma zapowiada, że jeszcze w tym roku pojawi się w Polsce 50-60 nowych placówek Carrefour Express, a w 2011 r. od 80 do 100 następnych. Sklepy franczyzowe Carrefoura powstaną nawet w miejscowościach liczących 1-2 tys. mieszkańców.