Chińszczyzna tania i nielubiana
Co drugi Polak stara się nie kupować chińskich wyrobów - wynika z sondażu przeprowadzonego na zlecenie "Pulsu Biznesu". 55 procent respondentów unika produktów z metką "Made in China".
12.09.2011 | aktual.: 12.09.2011 06:53
Wyniki badania mogą zaskakiwać - komentuje dziennik. Chiny to bowiem trzeci najważniejszy dla Polski importer. W 2010 roku 9,4 procent całego importu pochodziło właśnie z tego kraju. Jego wartość sięgnęła 12,6 miliarda Euro i była o 26 procent wyższa niż rok wcześniej.
Niechęć do chińskich produktów rośnie z wiekiem - czytamy w "Pulsie Biznesu". Wśród osób, które mają 25-39 i 40-54 lat, to odpowiednio 66 i 64 procent. Podczas gdy tylko 27 procent ankietowanych w wieku 15-24 lata deklaruje niechęć wobec produktów "Made in China".
Polscy konsumenci przy wyborze chińskich produktów kierują się względami ekonomicznymi - wynika z sondażu. 41 procent badanych uważa, że właśnie zmiana ceny mogłaby spowodować, że polskie produkty skutecznie wygrałyby z chińskimi. Rodzimym producentom pomogłaby także wyższa jakość. Tak bowiem uważa 24 procent ankietowanych.
Sondaż na zlecenie "Pulsu Biznesu" przeprowadziła firma IQS we wrześniu wśród 500 Polaków. Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)/"Puls Biznesu"/as/kry