Coca-Cola i Pepsi mogą odetchnąć z ulgą. Konsumenci przegrali
Amerykańska Federalna Komisja Handlu odrzuciła petycję organizacji U.S. Right to Know, domagającej się usunięcia przymiotnika "dietetyczna" z nazw handlowych popularnych gazowanych napojów - informuje CNN.
16.10.2015 10:50
U.S. Right to Know - organizacja działająca na rzecz praw konsumentów - zwróciła się w kwietniu br. do Federalnej Komisji Handlu oraz Agencji Żywności i Leków (FDA) z petycją, w której domagała się usunięcia przymiotnika "dietetyczna" z nazw handlowych niskokalorycznych wersji napojów gazowanych produkowanych przez koncerny Coca-Cola i Pepsi Co. Mowa o markach Diet Coke i Diet Pepsi, w wielu krajach znanych jako Coca-Cola Light i Pepsi Light.
Wnioskodawcy uzasadniali swoje stanowisko tym, iż słowo "dietetyczne" w nazwie napoju gazowanego jest "kłamliwe, niezgodne z prawdą i wprowadza w błąd". Komentując decyzję Federalnej Komisji Handlu, Gary Ruskin - jeden z dyrektorów U.S. Right to Know - podkreślił, że o szkodliwości tzw. dietetycznych napojów gazowanych świadczą liczne badania naukowe, a sztuczne substancje słodzące stosowane w tego typu produktach przyczyniają się w istocie do wzrostu, a nie spadku wagi u konsumentów.
Agencja Żywności i Leków, znana z rygorystycznych przepisów dotyczących produktów spożywczych, nie zajęła jeszcze oficjalnego stanowiska w sprawie.