Trwa ładowanie...
d4inie7

Dino

Najnowsze informacje
Wikimedia Commons - Uznanie Autorstwa CC BY
Źródło: Wikimedia Commons - Uznanie Autorstwa CC BY

Dino to polska sieć sklepów oferujących w sprzedaży produkty spożywcze i przemysłowe. Charakteryzuje się lokalizacją w niewielkich miejscowościach i wyjątkowo dynamicznym tempem rozwoju. Jak zapowiadają przedstawiciele zarządu Dino Polska S.A. - ogólna liczba sklepów, które planują otworzyć, wynosi ponad 3,5 tys.

Historia, założyciele

Sieć sklepów Dino założył w 1999 roku Tomasz Biernacki. W 2002 roku utworzono pierwsze centrum dystrybucyjne w Krotoszynie.

Spółka Dino Polska S.A. jest w posiadaniu własnych zakładów mięsnych Agro-Rydzyna zaopatrujących sklepy w mięsa i wędliny. Pakiet większościowy w zakładzie nabyto w 2003 roku. Spółka Dino Polska S.A. weszła na giełdę w 2007 roku, a 49 proc. pakiet akcji kupiło za 200 mln złotych przedsiębiorstwo Enterprise Investors w 2002 roku. Głównym udziałowcem pozostaje założyciel sieci – Tomasz Biernacki.

Działalność

Dino to sieć sklepów handlu detalicznego oferująca produkty żywnościowe i przemysłowe, asortyment sklepów Dino to około 5 tys. produktów. Sklepy spożywczo-przemysłowe Dino cechuje lokalizacja w średnich i małych miastach, głównie na zachodzie Polski. Dynamiczna ekspansja tych sklepów w formacie proximity w niewielkich miejscowościach pozwoliła na szybkie tempo rozwoju i otwieranie kolejnych sklepów wraz ze stopniowym przesuwaniem się granicy sieci handlowej na wschód. Dynamiczny rozwój sieci Dino pozwolił na odnotowanie w dwóch pierwszych kwartałach przychodów o 29% wyższych niż w roku 2016.

Krotoszyn, Jastrowie i Piotrków Trybunalski to miejscowości, gdzie zlokalizowano centra dystrybucyjne zaopatrujące obecnie kilkaset sklepów.

Liczba placówek

Obecnie na terenie województw wielkopolskiego, lubuskiego, dolnośląskiego, opolskiego, łódzkiego, kujawsko-pomorskiego, śląskiego, mazowieckiego i małopolskiego, funkcjonuje 677 sklepów Dino. Ich powierzchnia łączna wynosi 257 tys. metrów kwadratowych. Sieć stawia na dynamiczny rozwój i liczne sklepy. W II kwartale 2017 roku zaplanowano otwarcie 38 nowych placówek pod szyldem Dino. W 2016 spółka zanotowała przychody ze sprzedaży w wysokości 3,3 mln zł.

d4inie7

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4inie7
d4inie7
d4inie7
d4inie7