Dlaczego sklepy rzadko robią promocje win?

Najczęściej spożywanymi przez Polaków alkoholami nadal są piwo i wódka, ale stopniowo pijemy coraz więcej wina. Najczęściej jest ono czerwone, półsłodkie i nie kosztuje więcej niż 30 złotych za butelkę

Obraz
Źródło zdjęć: © Fotolia | pinkbadger

- wynika z badań Millward Brown dla Lidl Polska. Już 56 proc. Polaków deklaruje, że sięga po wino przynajmniej raz w miesiącu, a raz w tygodniu 15 procent.

Wino opuściło specjalistycz­ne sklepy i rozgościło się na półkach w hipermarketach, supermarketach oraz w sieciach dyskontowych. Nie bez znaczenia dla rosnącej popularności tego trunku jest fakt, że na półkach w popularnych sklepach pojawiły się wina z tzw. "wyższej półki".

Nie chodzi o cenę

Z badań wynika także, że jako konsumenci Polacy są wyjątkowo oporni na cenowe promocje, pomimo faktu, że wina kupują raczej tanie - 78 procent badanych deklaruje, że sprawdza promocje, ale korzysta z nich tylko wtedy, gdy wino im odpowiada. Co ciekawe, aż 14 procent Polaków w ogóle nie zwraca uwagi na promocje przy półkach z winami.

Wino z polecenia

Wina wybieramy nie tyle kierując się ceną, co sugestiami znajomych - to kryterium jest ważne dla dwóch trzecich badanych, a 60 procent kieruje się doradztwem sprzedawcy. Jedna trzecia zwraca uwagę na opisy typu "wybór sommeliera" albo "wino polecane przez". Nadal niewielu z nas kieruje się opiniami blogów kulinarnych czy specjalizu­ją­cych się w winach - to odpowiednio, 14 i 15 procent badanych.

Wino z "wyższej półki" w dyskoncie

Skoro, to nie cena jest najważniejszym kryterium wyboru wina, to sieci handlowe muszą inaczej zawalczyć o klienta.

Zróżnicowanie to główne motto najnowszej oferty. Chodzi zarówno o przedziały cenowe, różnorodność, jaką oferują regiony Francji, z których pochodzą wybrane przez nas wina, oraz ich zróżnicowanie smakowe – mówi Michał Jancik, sommelier współpracujący z Lidl Polska, który uczestniczył w wyborze win na rynek polski.

I choć najtańsze wino francuskie w ofercie Lidla będzie kosztowało niecałe 15 zł, to jednak paleta oferowanych w Lidlu win w jesiennym rozdaniu będzie szeroka. W sumie będą to 43 wina w cenach od 14,99 do 149 zł za butelkę, pochodzące z Alzacji, Doliny Rodanu, Doliny Loary, Burgundii, oraz najliczniej reprezento­wa­ne­go Bordeaux.

Które wino pasuje do... schabowego?

Aż 61 proc. respondentów nie zadaje sobie takiego pytania w ogóle, bo nie piją wina do posiłków. 7 na 10 tych Polaków, którzy do obiadu lub kolacji podają wino, przy jego wyborze kieruje się zasadą, że do drobiu i ryb pasuje wino białe, natomiast do mięs – wino czerwone. Podobnie jak przy kupnie wina, nieocenionym źródłem informacji na temat doboru win do konkretnych potraw są dla nas znajomi.

Wybrane dla Ciebie
Umieścili kartkę o płatnościach gotówką. Burza w komentarzach
Umieścili kartkę o płatnościach gotówką. Burza w komentarzach
Obowiązek dla 3,5 mln Polaków w 2025 r. Inaczej 5 tys. zł kary
Obowiązek dla 3,5 mln Polaków w 2025 r. Inaczej 5 tys. zł kary
Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Straszą podniesieniem cen. Branża chce sprzedawać alkohol na stacjach
Straszą podniesieniem cen. Branża chce sprzedawać alkohol na stacjach
Kupił paczki niespodzianki na Vinted za niecałe 60 zł. To w nich było
Kupił paczki niespodzianki na Vinted za niecałe 60 zł. To w nich było
Ranking zamożności. Najbiedniejsze miasteczko jest na Dolnym Śląsku
Ranking zamożności. Najbiedniejsze miasteczko jest na Dolnym Śląsku
Rząd podniesie akcyzę? Resort rolnictwa ostrzega przed skutkami
Rząd podniesie akcyzę? Resort rolnictwa ostrzega przed skutkami
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
1750 zł dopłaty do rachunków. Kto skorzysta i jak złożyć wniosek?
1750 zł dopłaty do rachunków. Kto skorzysta i jak złożyć wniosek?
Polscy rolnicy sadzą na potęgę. Wielki wzrost od nowelizacji ustawy
Polscy rolnicy sadzą na potęgę. Wielki wzrost od nowelizacji ustawy
Niemcy zbadali proszki do prania. Zwycięska marka w dyskoncie w Polsce
Niemcy zbadali proszki do prania. Zwycięska marka w dyskoncie w Polsce
Kłopoty dwóch polskich marek. Jest wniosek o upadłość
Kłopoty dwóch polskich marek. Jest wniosek o upadłość