Dlaczego ubezpieczyciele manipulują klientami?
Według raportu rzecznika ubezpieczonych, towarzystwa często zaniżają szkody - pisze "Polska". Manipulują klientami, nie wypłacają na czas odszkodowania czy zaniżają jego wartość - to największe grzechy polskich towarzystw ubezpieczeniowych.
14.05.2009 | aktual.: 13.10.2009 13:16
Gazeta podkreśla, że liczba skarg kierowanych do rzecznika ubezpieczonych rośnie lawinowo, średnio o 15-20% rocznie. Jak czytamy w dzienniku, prawie 65% spraw dotyczyło ubezpieczeń komunikacyjnych, w tym zdecydowana większość problemów ze świadczeniem OC. 12% spraw to ubezpieczenia na życie.
"Polska" podkreśla, że liderem w niechlubnym zestawieniu jest PZU SA. Jednak w przypadku ubezpieczeń majątkowych rzecznik uznał zasadność tylko 31% zażaleń na PZU. Jeśli chodzi o inne firmy, odsetek ten oscyluje w granicach 45%-50%.
Według przedstawicieli firm ubezpieczeniowych, rosnącą stale liczbę skarg można wytłumaczyć zwiększającą się liczbą zawieranych umów, a także rosnącą świadomością ubezpieczonych.