WP
Zamieszczone na stronach internetowych portalu WP.PL materiały sygnowane skrótem "PAP" stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie, chronionych przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez WP.PL na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.
e-handel

E-handel w Polsce. Co drugi internauta nie kupuje w sieci

Polski rynek handlu internetowego od lat rośnie w bardzo szybkim tempie. W europejskich badaniach zawsze wymieniany jest w gronie liderów, jeśli chodzi o dynamikę. Gorzej wypadamy, jeśli chodzi o wydawanie w sieci kwoty.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
E-handel w Polsce. Co drugi internauta nie kupuje w sieci
(WP.PL, Fot: Giuseppe Leto Barone / Flickr (CC BY-ND 2.0))
WP

Aż 52 proc. osób korzystających z sieci nie robi w internecie zakupów. Połowa z nich nie chce tego zmieniać - pisze "Rzeczpospolita".

Polski rynek handlu internetowego od lat rośnie w bardzo szybkim tempie. W europejskich badaniach zawsze wymieniany jest w gronie liderów, jeśli chodzi o dynamikę. Gorzej wypadamy, jeśli chodzi o wydawanie w sieci kwoty. Jednak choć od lat prowadzone są kampanie edukacyjne, prawo mocniej chroni teraz interesy konsumenta, to grupa opornych jest zaskakująco duża.

Choć z sieci korzysta już niemal 70 proc. polskiej populacji, to w tej grupie co druga osoba nie zawiera w ten sposób żadnych transakcji zakupowych. Jak wynika z raportu firmy Gemius dla Izby Gospodarki Elektronicznej eCommerce Polska, w ostatnich latach wskaźnik ten utrzymuje się na mniej więcej stałym poziomie, a różnice mieszczą się w granicach błędu statystycznego.

WP

- Każda branża ma swoją dynamikę wzrostu. Średnia liczba internautów kupujących online u europejskich liderów e-commerce w latach 2012-2015 wzrosła tylko o 4 pkt proc. Powody dotychczasowego braku zaangażowania w e-handel, takie jak brak możliwości fizycznego kontaktu z produktem, są niezmienne od lat - mówi Krzysztof Zieliński, ekspert Gemiusa.

Polub WP Finanse
WP
WP