EBITDA grupy EMF w '11 wyniesie 270 mln zł; zysk netto wyższy niż w '10 (opis)
25.08. Warszawa (PAP) - Grupa EMF szacuje, że jej EBITDA wyniesie w 2011 roku 270 mln zł, a zysk netto będzie wyższy niż w 2010 roku - poinformował na konferencji prasowej prezes...
25.08.2011 | aktual.: 25.08.2011 12:38
25.08. Warszawa (PAP) - Grupa EMF szacuje, że jej EBITDA wyniesie w 2011 roku 270 mln zł, a zysk netto będzie wyższy niż w 2010 roku - poinformował na konferencji prasowej prezes spółki Maciej Szymański.
NFI Empik Media & Fashion kupił 80 proc. akcji Wydawnictwa Wilga za 7,25 mln zł. Wydawnictwo Wilga funkcjonuje w branży wydawniczej od 1992 roku i jest jednym z liderów rynku książki dla dzieci i młodzieży.
EMF podał, że szacowane przychody Wydawnictwa Wilga w 2011 roku wyniosą 19,3 mln zł, a EBITDA 0,1 mln zł. W 2015 roku przychody mają wzrosnąć do 38 mln zł, a EBITDA do 3,3 mln zł.
W 2010 roku Wydawnictwo Wilga sprzedało 2,5 mln książek, wydało 371 tytułów, w tym 164 nowości. W 2010 roku za granicę sprzedano 86 tytułów i 18 licencji.
Prezes Szymański na czwartkowej konferencji prasowej EMF podał, że oczekiwane w 2011 roku łączne przychody pro forma grupy EMF z działalności wydawniczej dotyczącej książek wyniosą ok. 50 mln zł, a prognozowane całkowite przychody z działalności wydawniczej grupy EMF obejmujące zarówno kontent tradycyjny jak i cyfrowy wyniosą ok. 146 mln zł. W 2015 roku mają wzrosnąć do 265,5 mln zł. EBITDA tego segmentu ma z kolei wzrosnąć do 38,6 mln zł z 10,8 mln zł w 2011 roku.
Szymański pytany o możliwość dalszych przejęć w segmencie wydawniczym prezes poinformował, że w krótkim terminie spółka powinna zająć się integracją biznesu, ale nadal jest zainteresowana kupnem Merlin.pl.
Z działalności zagranicznej sieci Smyk przychody w 2011 roku mają wynieść 549,2 mln zł, a sieć wzrośnie ze 158 sklepów w 2011 roku do 244 w 2015 roku.
W obszarze działalności sieci Smyk EMF rozważa trzy akwizycje na trzech różnych rynkach.
"Procesy te są na wstępnym etapie" - powiedział Szymański.
Szkoły językowe mają dołożyć do wyniku EBITDA całej grupy w 2011 roku 33 mln zł, a w 2015 r. 77,2 mln zł.
Obecnie w salonach Empik 80 proc. asortymentu stanowią kategorie wydawnicze. Empik planuje wprowadzić do sieci swoich sklepów nowe kategorie produktów pozawydawniczych, produkty nawiązujące do tematyki poradników książkowych.
"Do końca roku możemy dokonać jednej akwizycji, co pomogłyby nam kupować te produkty, wytwarzane głównie na Dalekim Wschodzie" - powiedział Szymański.
Spółka zamierza też uruchomić sprzedaż używanych gier. Chce też poprawić swoją pozycję w segmencie moda i uroda.
"Chcemy zracjonalizować portfolio marek i sklepów. Sprzedaliśmy sieć sklepów Mango, bardzo prawdopodobne, że pozbędziemy się jeszcze jednej, niewielkiej sieci" - powiedział prezes Szymański.
Dodał, że grupa rozważa sprowadzenie do Polski jednej, dużej marki. Szczegóły mogą pojawić się w ciągu najbliższych dwóch miesięcy. (PAP)
morb/ pr/ asa/