Eksperymentalny tramwaj znalazł nową "zajezdnię". Tam trafiła "Puma"
Eksperymentalny tramwaj „Puma” został uratowany przed złomowaniem. Dzięki inicjatywie pasjonatów trafił do Grudziądza, gdzie czeka na dalsze decyzje dotyczące swojego przeznaczenia.
Przez ostatnie lata tramwaj „Puma” stał na terenie poznańskiej fabryki, jednak z powodu nowych zamówień konieczne było znalezienie dla niego nowego miejsca. Jak podaje Radio Poznań, pojazd został przetransportowany na bocznicę firmy Saatz w Grudziądzu.
"Puma" zostanie symulatorem motorniczego?
Członkowie Klubu Miłośników Pojazdów Szynowych, inicjatorzy przenosin, podkreślają, że „Puma” to wyjątkowy przykład eksperymentalnej myśli technicznej z przełomu lat 90. i 2000. Rozważają różne scenariusze jej dalszego wykorzystania.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kosztował 87 mln zł. Oto nowy dworzec w Olsztynie od środka
Wśród propozycji pojawia się pomysł przekształcenia tramwaju w symulator pracy motorniczego. Taka atrakcja mogłaby znaleźć się w przyszłym muzeum na terenie zajezdni MPK przy ul. Madalińskiego w Poznaniu.
"Puma" z Poznania
HCP Puma (typ 118N) to niskopodłogowy tramwaj składający się z trzech członów, zaprojektowany i wyprodukowany przez zakład H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych w Poznaniu. Prototyp powstał w 2007 roku, a jego oficjalna prezentacja odbyła się 11 czerwca podczas Międzynarodowych Targów Poznańskich.
W latach 2008–2011 tramwaj był wypożyczony MPK Poznań, gdzie był użytkowany aż do awarii układu napędowego. Po niej został zwrócony do producenta.