Gazetki wracają do łask. Polacy szukają promocji w starym stylu
W pierwszym kwartale 2025 r. liczba gazetek promocyjnych wzrosła o ponad 16 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Sklepy intensyfikują działania, by przyciągnąć klientów, co przekłada się na wzrost liczby promocji o niemal 12 proc. To doskonały moment na oszczędne zakupy.
Wzrost liczby gazetek promocyjnych w pierwszym kwartale 2025 r. to odpowiedź sklepów na rosnące zainteresowanie konsumentów tradycyjnymi formami promocji. Jak wynika z danych Grupy BLIX i Hiper-Com Poland, sklepy zwiększyły liczbę gazetek o ponad 16 proc. w porównaniu z zeszłym rokiem — pisze portal totalmoney.pl.
Z danych Grupy BLIX i Hiper-Com Poland wynika, że najwięcej gazetek wypuściły:
- sieci cash&carry (jak Makro) – wzrost o 36 proc.,
- sklepy typu convenience (czyli małe osiedlowe) – aż +28 proc.,
- markety budowlane i ogrodnicze – +24 proc..
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
O włos od tragedii w Olsztynie. Z sufitu spadło prawie pół tony gruzu
Sklepy walczą o klientów
Wzrost liczby promocji o niemal 12 proc. to efekt intensyfikacji działań marketingowych. Sklepy starają się przyciągnąć klientów, oferując atrakcyjne rabaty, szczególnie na popularne produkty codziennego użytku. Konsumenci coraz częściej sięgają po promocje, co wpływa na wzrost średniej wartości jednorazowych zakupów.
Oprócz tradycyjnych gazetek promocyjnych, sklepy coraz częściej oferują promocje wyłącznie w aplikacjach mobilnych. To wygodne rozwiązanie pozwala na szybkie porównanie cen i korzystanie z dodatkowych rabatów online. Warto z nich korzystać, by realnie oszczędzać na zakupach.