Gigantyczna kara dla Biedronki. Ostra odpowiedź dyskontu

Zaskarżymy decyzję Prezesa UOKiK do sądu - wskazuje biuro prasowe Biedronki w oświadczeniu przesłanym do redakcji WP Finanse. To reakcja na nałożenie kary w wysokości prawie 105 mln zł na właściciela dyskontu - spółkę Jeronimo Martins Polska.

Biedronka zapowiada zaskarżenie decyzji UOKiK ws. promocjiBiedronka zapowiada zaskarżenie decyzji UOKiK ws. promocji
Źródło zdjęć: © Adobe Stock, East News | Wojciech Strozyk
Maria Glinka
oprac.  Maria Glinka

Powodem sporu są promocje, w trakcie których klienci mogli odbierać vochery na zakupy.

Tyle musisz mieć, by się bawić na jarmarku. Podali kwoty

Biedronka odpowiada UOKiK

W poniedziałek (1 grudnia) UOKiK poinformował, że nałożył karę na Jeronimo Martins Polska w wysokości 104 722 016 zł. Decyzja nie jest prawomocna, co oznacza, że spółka ma prawo do odwołania.

W najnowszym oświadczeniu biuro prasowe Biedronki wskazuje, jakie kroki spółka zamierza podjąć w tej sprawie.

Opierając się na faktach, będziemy bronić naszego stanowiska i zaskarżymy decyzję Prezesa UOKiK do sądu. Ubolewamy, że w trakcie badania tej sprawy Urząd nie zgodził się z siecią, która nieustannie stwarza polskim klientom możliwości oszczędzania. Jednocześnie zapewniamy, że Biedronka będzie nadal oferować swoim klientom najbardziej konkurencyjną ofertę na polskim rynku - czytamy w stanowisku Biedronki, przesłanym do redakcji WP Finanse.

Kara dla Biedronki za promocje

Sprawa dotyczy akcji promocyjnych "Specjalna Środa" i "Walentynkowa Środa". Osoby, które wzięły w nich udział, mogły otrzymać zwrot w postaci vouchera (w ramach promocji "Zwrot 100 proc. na voucher").

Tomasz Chróstny, prezes UOKiK, uznał, że zasady promocji były niejasne i wprowadzały klientów w błąd. Okazało się bowiem, że vouchery można było wykorzystać tylko na określone produkty, co nie było wyraźnie podane w przekazach marketingowych.

"Przedsiębiorca w przekazie reklamowym zachęcającym do zrobienia zakupów pominął bardzo istotne informacje i warunki akcji promocyjnych, w tym ich ograniczenia. Wskazywał, że produkty można kupić "za darmo", a voucher określał jako "gratis". Mogło to spowodować, że konsumenci podjęli decyzję o skorzystaniu z promocji, z myślą o tym, że zaoszczędzą na produktach, które sami będą mogli swobodnie wybrać" - argumentował prezes UOKiK, cytowany w oficjalnym komunikacie.

Źródło artykułu: WP Finanse
Wybrane dla Ciebie
"Dantejskie sceny na szpitalnych oddziałach". Minister apeluje
"Dantejskie sceny na szpitalnych oddziałach". Minister apeluje
Podwyżki i dłuższe urlopy. Oto co czeka pracowników po 1 stycznia
Podwyżki i dłuższe urlopy. Oto co czeka pracowników po 1 stycznia
Duża zmiana w Kodeksie pracy. Wkurza pracodawców, cieszy pracowników
Duża zmiana w Kodeksie pracy. Wkurza pracodawców, cieszy pracowników
105 mln zł kary dla właściciela Biedronki. Poszło o promocje
105 mln zł kary dla właściciela Biedronki. Poszło o promocje
Sprzedaż spadła nawet o 75 proc. Deweloperzy robią duże promocje
Sprzedaż spadła nawet o 75 proc. Deweloperzy robią duże promocje
Polki skarżą się na niemiecki sklep. UOKiK bada sprawę
Polki skarżą się na niemiecki sklep. UOKiK bada sprawę
Chcą zmian w waloryzacji. Emerytury skoczą w górę
Chcą zmian w waloryzacji. Emerytury skoczą w górę
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
Zmiany przed igrzyskami. Zimowy raj wprowadza obowiązkowe kaski
Zmiany przed igrzyskami. Zimowy raj wprowadza obowiązkowe kaski
Zmiany w PSZOK-u. Od 1 grudnia nie oddamy tych odpadów
Zmiany w PSZOK-u. Od 1 grudnia nie oddamy tych odpadów
Kiedyś główny nośnik. Teraz zalega w domach. Oto jak pozbyć się płyt
Kiedyś główny nośnik. Teraz zalega w domach. Oto jak pozbyć się płyt
Zabronione na balkonie. Kary za szkody sięgają tysięcy złotych
Zabronione na balkonie. Kary za szkody sięgają tysięcy złotych
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥