Groźna toksyna w smoothie z Lidla. GIS ostrzega

GIS wydał ostrzeżenie przed smoothie owocowym. Zadecydowano o natychmiastowym wycofaniu produktu ze sprzedaży. Lidl zapewnia, że podjęły już odpowiednie działania.

GIS wydał ostrzeżenie przed produktem z LidlaGIS wydał ostrzeżenie przed produktem z Lidla
Źródło zdjęć: © East News | Artur Szczepanski/REPORTER
oprac.  NST

8 marca br. Główny Inspektorat Sanitarny (GIS) wydał ostrzeżenie przed niebezpiecznym produktem. W komunikacie na stronie internetowej przekazał, że wadliwy okazał się popularny smoothie.

Chodzi o produkt Solevita Smoothie Red Genius, 250 ml o dacie minimalnej trwałości 13.03.2024, który wyprodukowano dla firmy Lidl sp. z o.o. sp. k. ul. Poznańska 48, Jankowice, 62-080 Tarnowo Podgórne. Producentem jest firma Molkerei Gropper GmbH & Co KG, 86657 Bissingen, Niemcy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"Wielka ściema" w innowacjach. Wystarczyło mieć pomysł na startup. Jakub Dwernicki -Biznes Klasa #20

Trzeba uważać na to smoothie

Firma Lidl po uzyskaniu informacji o wykryciu przekroczenia prawnego poziomu zawartości patuliny w soku z aronii, wykorzystywanym do produkcji produktu "Solevita, Smoothie Red Genius, 250 ml", podjęła wraz z producentem decyzję o wycofaniu produktu ze sprzedaży. Nie zaleca jego dalszego spożywania.

7 marca Lidl poinformował konsumentów o wycofaniu artykułu z rynku poprzez umieszczenie we wszystkich sklepach plakatów z ważną informacją dla klientów, a także poprzez publikację informacji na stronie internetowej lidl.pl w panelu "ważna informacja dla klientów".

Zwroty wycofanego artykułu będą przyjmowane w każdym sklepie sieci bez konieczności okazywania paragonu. Organy urzędowej kontroli żywności monitorują proces wycofywania.

Na stronie internetowej Głównego Inspektoratu Sanitarnego regularnie publikowane są ostrzeżenia dotyczące żywności lub wyrobów do kontaktu z żywnością. Ogłoszenia te –jak podkreśla GIS – nie służą piętnowaniu przedsiębiorców, a podjęciu natychmiastowych działań: zwrotu produktów do sklepu czy wycofaniu ich z asortymentu. Dzięki współpracy z firmami branży spożywczej można szybko i skutecznie informować konsumentów o zagrożeniu.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Za jego ślub zapłacili sponsorzy. Ich logotypy nosił na marynarce
Za jego ślub zapłacili sponsorzy. Ich logotypy nosił na marynarce
"Chora sytuacja". Szpital jest zadłużony, lekarze zgarniają miliony
"Chora sytuacja". Szpital jest zadłużony, lekarze zgarniają miliony
Masowo okradają Polaków. Konsulat wydał rekordową liczbę dokumentów
Masowo okradają Polaków. Konsulat wydał rekordową liczbę dokumentów
Kupili stare bmw. Takimi banknotami zapłacili. "Souvenir"
Kupili stare bmw. Takimi banknotami zapłacili. "Souvenir"
Ile kosztuje Burger Drwala? Kultowa kanapka już dostępna
Ile kosztuje Burger Drwala? Kultowa kanapka już dostępna
Wojsko znów wyprzedaje samochody. Oto co można kupić za 6 tys. zł
Wojsko znów wyprzedaje samochody. Oto co można kupić za 6 tys. zł
Kupiłeś telewizor? Masz mało czasu na zgłoszenie. Później grozi kara
Kupiłeś telewizor? Masz mało czasu na zgłoszenie. Później grozi kara
Milioner stawia wieżę widokową. Mieszkańcy mają wątpliwości
Milioner stawia wieżę widokową. Mieszkańcy mają wątpliwości
Popularny miód zniknie z polskich sklepów. Powodem nowe przepisy UE
Popularny miód zniknie z polskich sklepów. Powodem nowe przepisy UE
Kupują bilety, płacą mandaty. Pasażerowie mają dość
Kupują bilety, płacą mandaty. Pasażerowie mają dość
Koniec sklepów bez kasjerów. Sieciówka tłumaczy powody
Koniec sklepów bez kasjerów. Sieciówka tłumaczy powody
Polski ser mistrzem świata. Klienci szturmują sklep. "Nawał pracy"
Polski ser mistrzem świata. Klienci szturmują sklep. "Nawał pracy"