Groźna toksyna w smoothie z Lidla. GIS ostrzega

GIS wydał ostrzeżenie przed smoothie owocowym. Zadecydowano o natychmiastowym wycofaniu produktu ze sprzedaży. Lidl zapewnia, że podjęły już odpowiednie działania.

GIS wydał ostrzeżenie przed produktem z Lidla
GIS wydał ostrzeżenie przed produktem z Lidla
Źródło zdjęć: © East News | Artur Szczepanski/REPORTER
oprac. NST

08.03.2024 | aktual.: 08.03.2024 16:47

8 marca br. Główny Inspektorat Sanitarny (GIS) wydał ostrzeżenie przed niebezpiecznym produktem. W komunikacie na stronie internetowej przekazał, że wadliwy okazał się popularny smoothie.

Chodzi o produkt Solevita Smoothie Red Genius, 250 ml o dacie minimalnej trwałości 13.03.2024, który wyprodukowano dla firmy Lidl sp. z o.o. sp. k. ul. Poznańska 48, Jankowice, 62-080 Tarnowo Podgórne. Producentem jest firma Molkerei Gropper GmbH & Co KG, 86657 Bissingen, Niemcy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"Wielka ściema" w innowacjach. Wystarczyło mieć pomysł na startup. Jakub Dwernicki -Biznes Klasa #20

Trzeba uważać na to smoothie

Firma Lidl po uzyskaniu informacji o wykryciu przekroczenia prawnego poziomu zawartości patuliny w soku z aronii, wykorzystywanym do produkcji produktu "Solevita, Smoothie Red Genius, 250 ml", podjęła wraz z producentem decyzję o wycofaniu produktu ze sprzedaży. Nie zaleca jego dalszego spożywania.

7 marca Lidl poinformował konsumentów o wycofaniu artykułu z rynku poprzez umieszczenie we wszystkich sklepach plakatów z ważną informacją dla klientów, a także poprzez publikację informacji na stronie internetowej lidl.pl w panelu "ważna informacja dla klientów".

Zwroty wycofanego artykułu będą przyjmowane w każdym sklepie sieci bez konieczności okazywania paragonu. Organy urzędowej kontroli żywności monitorują proces wycofywania.

Na stronie internetowej Głównego Inspektoratu Sanitarnego regularnie publikowane są ostrzeżenia dotyczące żywności lub wyrobów do kontaktu z żywnością. Ogłoszenia te –jak podkreśla GIS – nie służą piętnowaniu przedsiębiorców, a podjęciu natychmiastowych działań: zwrotu produktów do sklepu czy wycofaniu ich z asortymentu. Dzięki współpracy z firmami branży spożywczej można szybko i skutecznie informować konsumentów o zagrożeniu.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)