Trwa ładowanie...

Handel coraz częściej stawia na internet

W końcu minionego roku w Polsce działało nieco ponad 364 tys. sklepów detalicznych i przez rok ich liczba spadła o 2,1 proc. - wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego opracowanych przez firmę HBI Polska.

Handel coraz częściej stawia na internetŹródło: Jupiterimages
d3ill6i
d3ill6i

Przez ostatnie 10 lat liczba sklepów skurczyła się o 70 tys. - Spadek odnotowano w niemal wszystkich branżach. Największy odsetek likwidacji sklepów notuje się wśród najmniejszych podmiotów zatrudniających do dziewięciu pracowników, gdzie wynosi 5 proc. - mówi Anna Czulec z HBI Polska. - Na przestrzeni ostatniej dekady nastąpił wzrost o 2 proc. udziału sklepów zatrudniających powyżej dziewięciu pracowników, co jest związane z rozwojem sieci handlowych.

W ostatnich latach terenem ekspansji detalistów staje się Internet. Tylko w 2010 r. powstało 7,9 tys. firm, które chcą sprzedawać towary lub usługi za pośrednictwem sieci. Z roku na rok jest ich coraz więcej - w 2009 r. taką działalność zadeklarowało 5,9 tys. nowych firm. W końcu 2010 r. zarejestrowanych było ponad 24,3 tys. tego typu przedsiębiorstw.

- Polacy coraz częściej korzystają z możliwości sprzedaży swoich towarów i usług w Internecie. Chętniej rejestrują firmy sprzedaży przez Internet. Przemawia za tym obniżenie kosztów wynajmu pomieszczenia, obniżenie kosztów osobowych związanych z dodatkowym zatrudnieniem - mówi Tomasz Starzyk z D&B Poland.

Jednak jak zastrzega HBI Polska, nie oznacza to, że wszystkie firmy deklarujące taką działalność faktycznie ją prowadzą. Część może zostać szybko wyrejestrowanych.

Z danych serwisu Sklepy24. pl wynika, że w końcu ubiegłego roku w Polsce działało ok. 10 tys. sklepów internetowych. Gdy jednak jedna firma prowadzi kilka e-sklepów w tym zestawieniu jest liczona jako jedna witryna.
Piotr Mazurkiewicz

d3ill6i
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3ill6i