Henkel dostrzega pozytywny trend w swoich wynikach finansowych
Gdy spada sprzedaż nie pozostaje nic innego, jak ogłosić, że trend jest pozytywny. Tak zrobił Henkel, który miał w drugim kwartale 2009 r. spadek sprzedaży o 5 proc.
06.08.2009 | aktual.: 06.08.2009 16:01
Spadek sprzedaży organicznej (po skorygowaniu o efekt kursów wymiany oraz przejęcia i sprzedaż majątku) był jeszcze większy i wyniósł 5,3 procent. Zysk operacyjny wzrósł co prawda z 113 mln euro do 279 mln euro, ale skorygowany zysk operacyjny spada o 17,2 procent do 308 mln euro.
_ W drugim kwartale 2009 r. Henkel ponownie odczuł skutki trwającej nadal światowej recesji gospodarczej. Niemniej jednak wszystkie nasze sektory działalności były wciąż w stanie osiągnąć lepsze wyniki niż rynek _ - powiedział Kasper Rorsted, prezes Henkla.
_ Nasz dział środków piorących i czystości odnotował wyniki lepsze niż w pierwszym kwartale, a dział kosmetyków pielęgnacyjnych i zapachowych również osiągnął bardzo pozytywne wyniki. W porównaniu z pierwszym kwartałem odnotowaliśmy także poprawę w sektorze adhesive technologies _- dodał Rorsted.
Prezes jest przekonany, że rok 2009 nie będzie stracony. W utrzymującej się trudnej sytuacji rynkowej, Henkel odnotował w drugim kwartale 2009 r. sprzedaż na poziomie 3,485 mld euro.
Rozwój trzech sektorów biznesowych Henkla był bardzo zróżnicowany. W sektorach dóbr konsumenckich, środków piorących i czystości oraz kosmetyków pielęgnacyjnych i zapachowych były wzrosty organiczne na poziomie odpowiednio 6,3 proc. i 3,5 proc. Sektor adhesive technologies (kleje, głównie przemysłowe) miał spadek sprzedaży organicznej o 15,4 proc. Skorygowany zysk kwartalny netto po odjęciu zysku przypisanego akcjonariuszom mniejszościowym osiągnął 162 mln euro w porównaniu do 227 mln euro w pierwszym kwartale ubiegłego roku.
Handel-Net.pl