Ile Hiszpanie zarobili na wizycie Ojca Świętego?
160 mln euro - tyle, zdaniem madryckiej Izby Handlowej, zarobiły tamtejsze hotele i restauracje na zakończonych Światowych Dniach Młodzieży.
22.08.2011 14:37
W Hiszpanii nie cichnie jednak polemika, ile wizyta Benedykta XVI kosztowała Skarb Państwa. Wiadomo, że na papieskiej pielgrzymce i pobycie około miliona młodzieży w Madrycie zarobiły bary szybkiej obsługi, które sprzedały 30 milionów tzw. menu pielgrzyma. Cena jednego menu wynosiła 6,50 euro. O 30 proc. więcej klientów miały też hotele.
Madrycka kuria kilkakrotnie zapewniała, że uczestnicy Światowych Dni Młodzieży sami pokryli 70 proc. kosztów swego pobytu. Reszta pieniędzy pochodziła od sponsorów: banków czy dużych firm, lub z zysków z koncertów. Zgodnie z zawartą umową, 80 proc. sumy przekazanej na Kościół sponsorzy odliczą sobie od podatków.
Wszystkie te wyjaśnienia nie przekonują przeciwników wizyty, którzy chcą wiedzieć, ile kosztowała mobilizacja tysięcy policjantów, wojska, pracowników służb specjalnych czy lekarzy i pielęgniarek.
Ewa Wysocka, Barcelona