Internauta chce prostych zakupów
Konkurencyjne cenowo, nieskomplikowane i oferujące szybką dostawę. Takie powinny być idealne e-sklepy - donosi "Puls Biznesu".
09.07.2014 | aktual.: 09.07.2014 06:39
Prawie połowa (46 proc.) internautów przyznaje, że zdarza im się robić zakupy w sieci. Wśród najczęściej wykorzystywanych sposobów płatności kupujący wymieniają systemy umożliwiające ich realizację, a wśród sposobów dostawy królują kurierzy i paczkomaty - to najnowsze dane, jakie przynosi raport "E-commerce w Polsce 2014" opracowany przez firmę Gemius.
Grupę osób robiących zakupy przez internet stanowią przede wszystkim ludzie młodzi, dobrze wykształceni, z większych miast, w dobrej sytuacji materialnej. Decydujący wpływ na ostateczny wybór produktu ma dla nich cena. Główną zaletą zakupów online jest według nich wygoda.
Badania potwierdzają również trend, prognozowany przez obserwatorów i ekspertów branży e-commerce, dotyczący wykorzystywania w procesie zakupowym urządzeń mobilnych. 35 proc. kupujących sięga po smartfony na którymś z etapów zakupowych, a około połowie z tej grupy zdarza się zaczynać je na małym ekranie, by później przenieść się na większy.