Irving - polska marka herbaty na sprzedaż

Herbaciana marka Irving szuka nowego właściciela. Ale nie wiadomo czy znajdzie się chętny.

Irving - polska marka herbaty na sprzedaż
Źródło zdjęć: © Irving Tea

15.11.2013 | aktual.: 15.11.2013 09:06

Robert Kamiński, twórca potęgi marki Kamis, zniechęcił się do herbacianego biznesu - czytamy w "Pulsie Biznesu". Marka Irving nie rozwija się tak szybko, jak zakładano. Biznesmen, który dwa lata temu sprzedał Kamis za 830 mln zł firmie McCormick rozgląda się za kupcem na kolejną markę.

Z informacji gazety wynika, że oferta trafiła do kilku graczy z branży spożywczej, jednak nikt nie chciał jednoznacznie odnieść się do tych informacji. Również inwestorzy finansowi nie są szczególnie zainteresowani.

- Biorąc pod uwagę dużą konsumpcję per capita, nie ma mowy o wzroście tego rynku, poddawanego obecnie presji alternatywnych produktów (zwłaszcza kawy). Irving jest jednym z mniejszych graczy na rozdrobnionym rynku, na którym są silne podmioty mogące podjąć się konsolidacji. Dla inwestora finansowego to mniej interesujące i my tego projektu nie rozpatrywaliśmy - komentuje Ryszard Wojtkowski, prezes Resource Partners.

Polska jest trzecim rynkiem herbaty w Europie. Więcej piją tylko Brytyjczycy i Irlandczycy. Od lat największym herbacianym graczem nad Wisła jest Unilever (z markami Lipton i saga), do którego należy jedna trzecia rynku.

herbatahandelsprzedaż
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (20)