Kampania promująca mięso w Polsce
Pod hasłem "Mięso krzepi" prowadzona będzie wspólna kampania firm z sektora mięsnego. Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP chce na ni wydać około 6 mln euro.
02.02.2010 13:26
Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP postanowiło zacząć pierwszą w historii akcję promującą jedzenie mięsa. Odbywać się będzie pod hasłem "Mięso krzepi". Będzie to kampania multimedialna. Reklamy pojawią się w prasie, internecie, na billboardach, w radiu, telewizji. Towarzyszyć im będą dziesiątki eventów, np. pod hasłem "Jak zdrowo grillować". Z żaglem z napisem "Mięso krzepi" będzie pływać znany polski żeglarz Roman Paszke.
Jeszcze w latach 90. przeciętny Polak zjadał rocznie ok. 50 kg wieprzowiny i 20 kg wołowiny. Dziś wieprzowiny jemy 40 kg, a wołowiny niecałe 4 kg. Tylko drób konsumujemy na średnim europejskim poziomie (ok. 40 kg rocznie). Przeciętny Europejczyk zjada dziś 44 kg wieprzowiny i 19 kg wołowiny w ciągu roku.
Na razie wędliniarze mają 6 mln euro, z czego połowa pochodzi z unijnych funduszy. Czekają jeszcze na oficjalne potwierdzenie dotacji. Kampania ruszy na jesieni br. i potrwa 3 lata.
Źródło: Metro (JS)