KE zatwierdziła trzy nowe programy promujące żywność

"Pokochaj olej rzepakowy", "Nowa Jakość w drobiarstwie" oraz " 5 porcji warzyw, owoców lub soku" to nowe programy zatwierdzone przez Komisję Europejską, których realizacja rozpocznie się w tym roku.

Obraz
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

O realizację programu promującego olej rzepakowy starało się Polskie Stowarzyszenie Producentów Oleju. To trzyletni program, który będzie prowadzony w Polsce i na Łotwie. Jego celem jest informowanie o właściwościach odżywczych i zdrowotnych tego oleju, a także o znaczeniu tego produktu w codziennej diecie i profilaktyce zdrowotnej. Program ma poprawić wizerunek oleju rzepakowego i przekonać konsumentów o jego walorach odżywczych, aby w efekcie zwiększyć popyt na ten gatunek.

Koszt programu to ok. 1,7 mln euro, z czego ponad 800 tys. euro dopłaci Unia. Krajowy budżet wyda na ten program ok. 500 tys. euro, a Stowarzyszenie (PSPO) dołoży ponad 300 tys. euro.

Krajowa Rada Drobiarstwa (KRD) będzie promować drób wysokiej jakości wyprodukowany zgodnie z krajowym systemem jakości QAFP. Kampania przeprowadzona zostanie na polskim i niemieckim rynkach i ma trwać trzy lata.

Celem tego działania jest zwiększenie znajomości systemu QAFP m.in. wśród handlowców, dystrybutorów drobiu oraz konsumentów. Nowy system jakości ma być promowany w mediach, przewidziany jest też cykl seminariów.

Budżet kampanii wynosi 4 mln euro. Współfinansowanie UE wyniesie prawie 2 mln euro, wkład polskiego budżetu, to ok. 1,2 mln euro, KRD dopłaci ok. 800 tys. euro, pieniądze te będą pochodziły z Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego.

Natomiast "5 porcji warzyw, owoców lub soku" to program przygotowany przez Krajową Unię Producentów Soków (KUPS). Jest on skierowany do konsumentów w Polsce i w Rumunii. Kampania będzie trwała także trzy lata. Program ten był już realizowany w poprzednich latach.

KUPS chce w ten sposób zachęcić do większego spożycia owoców, warzyw i soków poprzez propagowanie idei programu, czyli uświadomienie, że produkty te najlepiej jeść pięć razy dziennie. Informacje o zaletach tych produktów znajdą się m.in. w spotach telewizyjnych i internecie.

Budżet kampanii wynosi 3,8 mln euro, z czego Unia dofinansuje ponad 1,9 mln euro. Krajowy budżet dopłaci ok. 1,1 mln euro, a KUPS przeznaczy na ten cel 765 tys. euro (pieniądze przekaże Fundusz Promocji Owoców i Warzyw).

Całkowity budżet ww. programów wynosi ok. 9,5 mln euro, z czego ok. 5,5 mln euro stanowi dofinansowanie z budżetu Unii Europejskiej.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Nie chcą wyprowadzać się od rodziców. Ale czy to problem? [OPINIA]
Nie chcą wyprowadzać się od rodziców. Ale czy to problem? [OPINIA]
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię