Klienci mBanku oszukiwani

Oszuści wzięli na celownik klientów mBanku. W ciągu kilku ostatnich dni mogli oni otrzymywać fałszywe wiadomości o testowaniu i zmiany dostawcy usług GSM w tym banku na T-Mobile. Do żadnej zmiany nie dochodzi, a komunikaty służyły wyłudzeniu informacji o klientach.

Obraz
Źródło zdjęć: © mat. inw.

Oszuści wzięli na celownik klientów mBanku. W ciągu kilku ostatnich dni mogli oni otrzymywać fałszywe wiadomości o testowaniu i zmiany dostawcy usług GSM w tym banku na T-Mobile. Do żadnej zmiany nie dochodzi, a komunikaty służyły wyłudzeniu informacji o klientach.

Informacja ta nie ma nic wspólnego z działaniami banku. Jak tłumaczy mBankmBank (Zobacz notowania spółki ») są one generowane przez szkodliwe oprogramowanie zainstalowane na komputerze użytkownika. - W przypadku wygenerowania poniższej wiadomości, nie należy wprowadzać otrzymanego SMS-a, ani podejmować żadnych dalszych kroków zasugerowanych w komunikacie - czytamy w informacji mBankumBanku.

Obraz
© (fot. mbank)

Bank zachęca do kontaktu z infolinią, mLinią, pod numerami: 801 300 800 lub 42 6 300 800. Przypomina także, że przed potwierdzeniem jakiejkolwiek informacji należy zawsze dokładnie uważnie przeczytać wiadomość z kodem, po to by upewnić się, że dotyczy właściwej operacji bankowej.
To kolejna metoda, której próbują użyć oszuści, by zyskać dostęp do kont klientów banków. Wcześniej popularne było rozsyłanie maili, w których podszywano się pod banki i umieszczano linki przekierowujące do fałszywych stron. Potem zaczęły pojawiać się wirusy, które powodowały, że po wpisaniu adresu zamiast prawdziwej strony logowania banku wyświetlała się fałszywa. Znajdował się na niej często komunikat, który nakłaniał do instalacji dodatkowego certyfikatu bezpieczeństwa albo nawet programu antywirusowego. Oczywiście żaden antywirus nie był instalowany, ale wyciekały dane klientów.

Wcześniej na celowniku złodziei znajdowali się klienci takich banków jak BZ WBKBZ WBK, PKO BPPKO BP czy Deutsche Banku.

Przypominamy, że żaden bank nie będzie wykorzystywał takich kanałów komunikacji jak sms, komunikaty na stronach czy mail do klienta, by nakłonić klienta do zmiany hasła czy zachęcić do jakichkolwiek tekstów. Jakakolwiek próba tego typu kontaktu od "banku" powinna wzbudzić nasze podejrzenie i powinniśmy poinformować o tym nasz bank. I na pewno nie przekazywać żadnych danych, choćby to miało być wysłanie jednego sms'a.

Wybrane dla Ciebie
Szukają Polaków do pracy w warsztacie. Płacą 4 tys. zł tygodniowo
Szukają Polaków do pracy w warsztacie. Płacą 4 tys. zł tygodniowo
To koniec znanej księgarni w Poznaniu. Wyprawili stypę
To koniec znanej księgarni w Poznaniu. Wyprawili stypę
Ile kosztuje węgiel? Oto ceny w skupach przed szczytem sezonu
Ile kosztuje węgiel? Oto ceny w skupach przed szczytem sezonu
Nowe źródło zarobku dla handlarzy autami. Padł rekord
Nowe źródło zarobku dla handlarzy autami. Padł rekord
Fabryka "polskiej whisky" szuka inwestora. Jest warta 106 mln zł
Fabryka "polskiej whisky" szuka inwestora. Jest warta 106 mln zł
Słynna sieć restauracji w USA wstaje z kolan. Oto nowy plan
Słynna sieć restauracji w USA wstaje z kolan. Oto nowy plan
Podpaski zamiast elektroniki. Straty na 90 tys. zł. Sąd wydał wyrok
Podpaski zamiast elektroniki. Straty na 90 tys. zł. Sąd wydał wyrok
Mamy dwóch nowych lottomilionerów. Zarobili po kilkanaście milionów
Mamy dwóch nowych lottomilionerów. Zarobili po kilkanaście milionów
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty