Klienci mBanku oszukiwani

Oszuści wzięli na celownik klientów mBanku. W ciągu kilku ostatnich dni mogli oni otrzymywać fałszywe wiadomości o testowaniu i zmiany dostawcy usług GSM w tym banku na T-Mobile. Do żadnej zmiany nie dochodzi, a komunikaty służyły wyłudzeniu informacji o klientach.

Obraz
Źródło zdjęć: © mat. inw.

Oszuści wzięli na celownik klientów mBanku. W ciągu kilku ostatnich dni mogli oni otrzymywać fałszywe wiadomości o testowaniu i zmiany dostawcy usług GSM w tym banku na T-Mobile. Do żadnej zmiany nie dochodzi, a komunikaty służyły wyłudzeniu informacji o klientach.

Informacja ta nie ma nic wspólnego z działaniami banku. Jak tłumaczy mBankmBank (Zobacz notowania spółki ») są one generowane przez szkodliwe oprogramowanie zainstalowane na komputerze użytkownika. - W przypadku wygenerowania poniższej wiadomości, nie należy wprowadzać otrzymanego SMS-a, ani podejmować żadnych dalszych kroków zasugerowanych w komunikacie - czytamy w informacji mBankumBanku.

Obraz
© (fot. mbank)

Bank zachęca do kontaktu z infolinią, mLinią, pod numerami: 801 300 800 lub 42 6 300 800. Przypomina także, że przed potwierdzeniem jakiejkolwiek informacji należy zawsze dokładnie uważnie przeczytać wiadomość z kodem, po to by upewnić się, że dotyczy właściwej operacji bankowej.
To kolejna metoda, której próbują użyć oszuści, by zyskać dostęp do kont klientów banków. Wcześniej popularne było rozsyłanie maili, w których podszywano się pod banki i umieszczano linki przekierowujące do fałszywych stron. Potem zaczęły pojawiać się wirusy, które powodowały, że po wpisaniu adresu zamiast prawdziwej strony logowania banku wyświetlała się fałszywa. Znajdował się na niej często komunikat, który nakłaniał do instalacji dodatkowego certyfikatu bezpieczeństwa albo nawet programu antywirusowego. Oczywiście żaden antywirus nie był instalowany, ale wyciekały dane klientów.

Wcześniej na celowniku złodziei znajdowali się klienci takich banków jak BZ WBKBZ WBK, PKO BPPKO BP czy Deutsche Banku.

Przypominamy, że żaden bank nie będzie wykorzystywał takich kanałów komunikacji jak sms, komunikaty na stronach czy mail do klienta, by nakłonić klienta do zmiany hasła czy zachęcić do jakichkolwiek tekstów. Jakakolwiek próba tego typu kontaktu od "banku" powinna wzbudzić nasze podejrzenie i powinniśmy poinformować o tym nasz bank. I na pewno nie przekazywać żadnych danych, choćby to miało być wysłanie jednego sms'a.

Wybrane dla Ciebie
Sam wybierz i zetnij choinkę. Oto ceny drzewek przed Bożym Narodzeniem
Sam wybierz i zetnij choinkę. Oto ceny drzewek przed Bożym Narodzeniem
Podwyżki w ALDI. Oto nowe zarobki kasjerów
Podwyżki w ALDI. Oto nowe zarobki kasjerów
Tańczył tam cały region. Czy gleba pod kultową dyskoteką jest skażona?
Tańczył tam cały region. Czy gleba pod kultową dyskoteką jest skażona?
Byłą siedzibę Amber Gold czeka rozbiórka. Oto co powstanie w zamian
Byłą siedzibę Amber Gold czeka rozbiórka. Oto co powstanie w zamian
"Dantejskie sceny na szpitalnych oddziałach". Minister apeluje
"Dantejskie sceny na szpitalnych oddziałach". Minister apeluje
Gigantyczna kara dla Biedronki. Ostra odpowiedź dyskontu
Gigantyczna kara dla Biedronki. Ostra odpowiedź dyskontu
Ważne zmiany dla cudzoziemców w Polsce. "Podwyżki są bulwersujące"
Ważne zmiany dla cudzoziemców w Polsce. "Podwyżki są bulwersujące"
Podwyżki i dłuższe urlopy. Oto co czeka pracowników po 1 stycznia
Podwyżki i dłuższe urlopy. Oto co czeka pracowników po 1 stycznia
Duża zmiana w Kodeksie pracy. Wkurza pracodawców, cieszy pracowników
Duża zmiana w Kodeksie pracy. Wkurza pracodawców, cieszy pracowników
105 mln zł kary dla właściciela Biedronki. Poszło o promocje
105 mln zł kary dla właściciela Biedronki. Poszło o promocje
Sprzedaż spadła nawet o 75 proc. Deweloperzy robią duże promocje
Sprzedaż spadła nawet o 75 proc. Deweloperzy robią duże promocje
Polki skarżą się na niemiecki sklep. UOKiK bada sprawę
Polki skarżą się na niemiecki sklep. UOKiK bada sprawę
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇