Trwa ładowanie...

Klienci odwracają się od centrów

Młodsi uciekają z centów handlowych do sklepów internetowych, zaś starsi coraz chętniej wybierają sieci dyskontowe czy bazary. Jednak nie zniechęca to deweloperów - pisze "Rzeczpospolita".

Klienci odwracają się od centrówŹródło: fotolia, fot: Photocreo Bednarek
dbbqufd
dbbqufd

Młodsi uciekają z centów handlowych do sklepów internetowych, zaś starsi coraz chętniej wybierają sieci dyskontowe czy bazary. Ale deweloperów to nie zniechęca - pisze "Rzeczpospolita".

Liczba wizyt klientów w centrach handlowych zmniejszyła się w tym roku o 6,25 proc. - wynika z danych firmy Experian, która monitoruje ruch w takich obiektach.

Spadek w porównaniu z 2013 r. nastąpił w każdym miesiącu. W najgorszym pod tym względem kwietniu sięgnął aż 10 proc.

Wyniki lipca też są zgodne z tym trendem; wiele wskazuje, że strata skumulowana utrzyma się do końca roku na poziomie 6 proc. - przewiduje Maciej Kowalczyk z Experiana.

dbbqufd

Z drugiej zaś strony zyskuje handel internetowy, a także mniejsze sklepy poza galeriami, zwłaszcza dyskonty, odzieżowe i spożywcze - zauważa "Rz", dodając, że do łask wracają też bazary i targowiska.

Ale te sygnały wcale nie odstraszają deweloperów. Według firmy doradczej DTZ w I półroczu 2014 r. rynek centrów handlowych powiększył się o 266 tys. mkw. (na koniec 2013 r. ich łączna powierzchnia sięgała 10 mln mkw.) w 13 nowych i 3 rozbudowanych obiektach.

Więcej na http://www.rp.pl

dbbqufd
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dbbqufd

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj